Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: rooster software?  (gelezen 4337 keer)

DFreeze

• Gast
rooster software?
« Gepost op: 2007/05/16, 11:34:18 »
Bestaat er software om roosters te maken voor beschikbaarheid van mensen? Op dit moment wordt het muziekteam van onze kerk ingeroosterd door een digibeet met Excel. Op zich al een hele klus, maar wanneer ook nog eens extra wensen moeten worden meegenomen als:

- die twee zangers niet bij elkaar
- deze weekenden is die pianist niet beschikbaar
- niet steeds dezelfde mensen bij elkaar
- als er geen drummer is, dan niet die pianist
- ...

wordt het een bijna onoplosbare puzzel. Ik zou haar taak graag willen vergemakkelijken, maar weet niet hoe (ik kan het zelf niet programmeren). Zijn er roostermaakprogramma's die op deze manier met combinaties en dergelijke kunnen werken? Liefst open source / Free natuurlijk.

Offline vis

• Lid
rooster software?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/16, 11:39:16 »
Ik zelf heb ook naar zulke software gezocht, maar niet gevonden. De bekende rooster software (vooral voor scholen) is Untis met als cluster software Unio, http://www.untis.nl , alleen dit is geen open source /Free. Ik weet ook niet precies of het kan wat jij wilt, maar de mogelijkheden zijn erg groot.

rooster software?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/16, 12:17:44 »
Excell kan je al vervangen door Calc.
Roostersoftware ken ik niet, maar misschien kunnen macro's je een stuk helpen?
Als het maar eenvoudige controles zijn (die weliswaar veel tijd in beslag nemen) is het misschien gemakkelijker om een macro te maken die dat voor je doet.

Offline vanadium

• Lid
rooster software?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/16, 12:24:52 »
Evolution heeft "meeting" functionaliteit. Hier kan op de kalender de agenda van de anderen gezien worden, zodat nieuwe meetings gemakkelijk kunnen gepland worden op momenten dat alle betrokkenen beschikbaar zijn.

DFreeze

• Gast
rooster software?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/16, 12:51:55 »
Bedankt voor jullie antwoorden tot zover. 't Gaat om een offline applicatie, waar geen verdere input van de muzikanten verwacht wordt dan een beschikbaarheidslijstje (ik kan helaas niet iedereen dwingen om Evolution te gebruiken).
Eventuele andere voorwaarden en begrenzingen moeten b.v. als 'globals' kunnen worden ingevoerd, zodat het systeem er rekening mee houdt.

Offline eendje

• Lid
rooster software?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/16, 20:24:57 »
Ik heb even gezocht op time table in Synaptic en dan vind ik o.a. het programma fet. Een programma om school planningen mee te maken. Wel starten via het terminal venster (gewoon fet intypen), want er wordt geen menuitem aangemaakt
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

WimVriend

• Gast
rooster software?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/18, 21:52:08 »
Ik heb even op sourceforge.net gekeken, en daar vind ik 4600 treffers op het zoekwoord time table.
Ik had je even bij willen staan, maar dit is me iets te veel :)
Wim

DFreeze

• Gast
rooster software?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/19, 00:22:39 »
Haha, in ieder geval bedankt voor je inzet (en de tip van sourceforge)! Ik zal daar ook maar 'ns langsgaan.