Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GDM Inlogscherm aanpassen  (gelezen 1652 keer)

osc4r

• Gast
GDM Inlogscherm aanpassen
« Gepost op: 2007/05/15, 19:33:01 »
Wat ik probeer te doen is een standaard GDM thema, gedownload van gnome-look.org zelf aanpassen.

Als ik echter het .tar.bz2 archief bekijk zie ik dat background.jpg een symlink is, en ik weet niet hoe ik deze kan openen. In het .xml bestand van het archief vind ik dat het enige wat genoemd wordt als de achtergrond background.jpg is.

Ik wil dit dus wijzigen, maar ik weet niet hoe ik die symlink bestanden kan wijzigen, en of ik dan wel een eigen background.jpg in het archief kan doen en dat gebruiken als GDM theme.

Iemand hier ervaring mee, en welke die met mij zou willen delen?

Offline Mario

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/15, 19:42:15 »
gedownload thema verplaatsen naar usr/share/gdm/themes daarna kun je in systeem-beheer-aanmeldvenster je nieuwe thema kiezen (verplaatsen vereist rootrechten )
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

osc4r

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/15, 19:45:26 »
Hehe ja marlo dat weet ik, heb het denk ik niet goed verwoord! Wat ik bedoel is dat ik een .tar.gz2 archief download, deze uitpak, de background.jpg symlink aanpas naar een background die ik zelf in het archief plaats, alles weer mooi .tar.gz2 maak en DIE dan gebruik als GDM theme.. Ik wil namelijk kunnen bereiken dat de achtergrond van mijn GDM scherm hetzelfde is als de normale desktop achtergrond, anders staat het zo raar ;)

Offline Mario

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/15, 20:10:31 »
??? waarom in archief plaatsen
gewoon uitgepakt bestand verplaatsen en eigen afbeelding in plaatsen
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/15, 20:45:56 »
Citaat van: mario
gedownload thema verplaatsen naar usr/share/gdm/themes daarna kun je in systeem-beheer-aanmeldvenster je nieuwe thema kiezen (verplaatsen vereist rootrechten )
Dit hoeft nog geen eens. gewoon via systeem-beheer-aanmeldvenster en dan het ingepakte bestand zoeken via installeren.

osc4r

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/15, 20:58:11 »
Citaat van: thijssie
Citaat van: mario
Dit hoeft nog geen eens. gewoon via systeem-beheer-aanmeldvenster en dan het ingepakte bestand zoeken via installeren.
Het probleem is echter, dat als ik het bestand waar de background.jpg symlink naar verwijst verander in het achtergrond bestand wat ik wil, dus de oude achtergrond verwijder, de nieuwe importeer en deze van naam verander zodat deze exact lijkt op wat het was, ik errors krijg in het background.jpg symlink bestand. Dus kan ik het niet laden, dus werkt het niet, dus gaat het over in het standaard inlogmenu van Gnome.

De symlink werkt dus net als een hyperlink naar het background.jpg bestand, echter als ik deze verander wordt dit niet mee genomen.

Hoop dat het nu duidelijk is en dat iemand het weet, erger me er kapot aan en vraag me niet waarom :P

osc4r

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/15, 21:23:19 »
Oké het is gelukt, allemaal bedankt alsnog voor de antwoorden, heb het uiteindelijk uit kunnen doktoren!