Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: cdemu  (gelezen 785 keer)

Offline hadez

• Lid
cdemu
« Gepost op: 2007/05/14, 17:10:39 »
ik wil graag een cue-sheet met bijbehorende BIN mounten, en daar wil ik cdemu voor gebruiken, alleen ik krijg een error:

cd ~/Desktop
wget http://robert.private.outertech.com/virtualcd/cdemu-0.7.tar.bz2
tar xjf ~/Desktop/cdemu-0.7.tar.bz2
cd ~/Desktop/cdemu-0.7
ls -la /lib/modules/`uname -r`/build
make
make install
Dit is datgene wat ik moet doen, maar bij "make" geeft hij de volgende error:
martin@martin:~$ cd Desktop/cdemu-0.7/
martin@martin:~/Desktop/cdemu-0.7$ ls -la /lib/modules/`uname -r`/build
totaal 8
drwxr-xr-x 2 root root 4096 2007-05-14 16:48 .
drwxr-xr-x 8 root root 4096 2007-05-14 16:48 ..
martin@martin:~/Desktop/cdemu-0.7$ make
make: *** Er is geen regel om doel 'cdemu.ko' te maken, nodig voor 'modules'.  Gestopt.
martin@martin:~/Desktop/cdemu-0.7$
Hoe kan ik zien dat ik in de goede modules zit? IK heb van de week ubuntu studio dingen geïnstalleerd, daar had ik problemen mee, maar na de -restricted dingen te installeren, deed hij het weer fantastisch. Ook vandaag, na het installeren van de k7-kernel images, inc -restricted, en na het herstarten, doet hij het fantastisch. Maar ik weet niet of ik nu nog in de -lowlatency (die van U-studio) of in de k7 images zit. Waar en hoe kan ik dat zien? En, hoe los ik dit probleem daarna op?

mvg,
Hadez

edit: ik moet er nog even bij vermelden dat ik deze site gebruik om het te installeren, maar hij doet het dus niet.. http://doc.gwos.org/index.php/Mount_ISO_script