Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toevoegen programma's aan main-menu  (gelezen 115 keer)

Offline Cargamel

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Toevoegen programma's aan main-menu
« Gepost op: 2019/01/25, 15:05:46 »
Linux Mint 19.1 geïnstalleerd en "getuned". Ben nu bezig enkele programma's uit de programma bibliotheek toe te voegen. "Nieuwe" programma's worden meestal meteen toegevoegd aan de programma-rubrieken in het main-menu, maar het lukt me niet om een reeds geïnstalleerde toepassing als b.v. Xfce-systemload aan die rubrieken toe te voegen. Wat zie ik over het hoofd en hoe kan ik dat simpel voor elkaar krijgen?  :rolleyes: Xfce-systemload is trouwens een plug-in. Heeft dat er wellicht mee te maken? In programmabeheer krijg ik overigens wel een mooi plaatje te zien van een simpel grafiekje: cpu, swap, e.d., net als "systeembelasting indicator" in Ubuntu. Hoe krijg ik die in de werkbalk?
« Laatst bewerkt op: 2019/01/25, 16:23:54 door Cargamel »
DELL Optiplex GX620, Intel® P4 CPU 3.00GHz × 2: Ubuntu 14.04 LTS.
DELL Optiplex GX620, Intel® P4 CPU 3.00GHz × 2: Linux Mint Xfce 19, Kubuntu 18, Xubuntu 18, OpenSUSE, Windows XP
IBM NetVista, Type 2179 (bouwjaar 2001! - alles USB): Windows ME