Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xfwm4 + beeldsamenstelling  (gelezen 222 keer)

Offline Cargamel

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Xfwm4 + beeldsamenstelling
« Gepost op: 2019/01/22, 15:18:09 »
Mint 19 geïnstalleerd. In de eerste 10 dingen die je wordt geadviseerd te doen lees ik o.m. "Xfmw4 + beeldsamenstelling" te wijzigen in "xfwm4". Als ik dat doe (Apply) zie ik op het eerste gezicht geen verschil. Ligt dat aan mij? Waar zit het verschil?
DELL Optiplex GX620, Intel® P4 CPU 3.00GHz × 2: Ubuntu 14.04 LTS.
DELL Optiplex GX620, Intel® P4 CPU 3.00GHz × 2: Linux Mint Xfce 19, Kubuntu 18, Xubuntu 18, OpenSUSE, Windows XP
IBM NetVista, Type 2179 (bouwjaar 2001! - alles USB): Windows ME

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
Re: Xfwm4 + beeldsamenstelling
« Reactie #1 Gepost op: 2019/01/22, 16:20:33 »
Waar zit het verschil?
Geen zware visuele effecten meer. Minder "toeters en bellen", dus....

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2019/01/22, 16:24:24 »
Je schakelt enkele "fancy effects" uit. Een beeldcompositor kan voor schaduwen rond je vensters zorgen en eventueel subtiele fade effecten implementeren. Een belangrijker effect van een beeldcompositor is echter dat je mogelijk een preview krijgt in je Alt+tab takenwisselaar. Open een paar vensters, zet beeldsamenstelling uit, doe Alt+tab, zet dan aan en doe terug Alt+tab: je ziet onmiddellijk het verschil. Dat kan voldoende reden zijn om dit toch aan te laten.

Uitzetten is nuttig als je een oudere computer hebt met minder geheugen en tragere processor. "Beeldsamenstelling" vraagt extra processorkracht, en wellicht speelt ook je grafische kaart een rol. Op een relatief performante computer zal een compositor je systeem echter niet beduidend vertragen. Of je het dan aan of afzet hangt af van je persoonlijke voorkeur.

Offline Cargamel

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2019/01/22, 17:40:25 »
Ik dank jullie voor de uitleg. Volgens advies (10 dingen ...) ingesteld.  :)
DELL Optiplex GX620, Intel® P4 CPU 3.00GHz × 2: Ubuntu 14.04 LTS.
DELL Optiplex GX620, Intel® P4 CPU 3.00GHz × 2: Linux Mint Xfce 19, Kubuntu 18, Xubuntu 18, OpenSUSE, Windows XP
IBM NetVista, Type 2179 (bouwjaar 2001! - alles USB): Windows ME