Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DvdStyler van Ubuntustudio in Xubuntu 18.04?  (gelezen 849 keer)

Offline Basic-NL

• Lid
DvdStyler van Ubuntustudio in Xubuntu 18.04?
« Gepost op: 2018/11/28, 22:34:52 »
Hoi allemaal,

Ik heb een dvd met video's die ik graag wil bewaren, maar slechte menu's (meerdere onnodige) waar ik mij aan stoor.
Mijn doel is VOB's te kopieeren (zonder kwaliteitsverlies), koppelpunten binnen de video's te maken, deze te linken aan 1-menu-dvd.
Als ik 'm in mijn  standalone dvd-speler doe wil ik dit menu zien, navigatie buttons afstandbediening dienen direct menu te tonen.

Na lang prutsen lijkt dit niet mogelijk te zijn met Devede en Bombono, hoewel beide aardige punten hebben. Aanwijzen van een willekeurig punt binnen de VOB en linken aan menu is niet mogelijk, lijkt het. Dan moet je dus in VOB's gaan knippen, maar dit lijkt te resulteren in grotere bestanden waardoor ze weer niet op de dvd passen. Ook afstandbediening reageert nog niet zoals gewenst.

Nu ben ik benieuwd of wat ik wil WEL mogelijk is met dvdstyler. Helaas zit die niet in de repository. Op de website van de producent kun je bestanden halen en zelf compileren, maar heb daar slechte ervaringen gezien. Ook zijn er 3 PPA's, de bekendste is van Panda Jim. Ik ben altijd beetje huiverig daarvoor. Weet iemand of en zo ja hoe je de versie van Ubuntustudio kunt installeren in Xubuntu 18.04?

Basic-NL
« Laatst bewerkt op: 2018/11/28, 22:36:42 door Basic-NL »
Linux sinds 07-2005, nu: Linux Mint 22.1 'Xia'

Offline vanadium

• Lid
Re: DvdStyler van Ubuntustudio in Xubuntu 18.04?
« Reactie #1 Gepost op: 2018/11/29, 09:35:06 »
Veel andere opties dan via PPA zijn er niet. Ik denk dat http://ubuntuhandbook.org/index.php/2016/07/dvdstyler-3-0-ubuntu-16-04-via-ppa/ wel betrouwbaar is: het DVD styler project verwijst voor Ubuntu naar die website. Diezelfde PPA bevat nu minstens versie 3.3. Ik vermoed dat de installatie ook wel zal werken op versies van Ubuntu hoger dan 16.04.

Offline Basic-NL

• Lid
Re: DvdStyler van Ubuntustudio in Xubuntu 18.04?
« Reactie #2 Gepost op: 2018/11/29, 18:23:00 »
Hoi vanadium,

Ik denk dat ik het binnenkort dan toch maar ga proberen via de PPA van Panda Jim/Ubuntuhandbook. Ik had inderdaad gezien dat de officiele site er naar linkt. Het is alleen de vraag of zij de betrouwbaarheid van de PPA /het pakket checken. Ik verwacht zelf van niet, en dan biedt de link geen enkele zekerheid tegen malware/spyware/enz.
Ik had al gekeken of er een officiele snap beschikbaar was, maar dat is ook niet het geval. Ik zal waarschijnlijk eraan moeten geloven :)

Dank voor je reactie!

Vriendelijke groet, Basic-NL
Linux sinds 07-2005, nu: Linux Mint 22.1 'Xia'