Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Spel spelen van Android op Linux laptop  (gelezen 678 keer)

Spel spelen van Android op Linux laptop
« Gepost op: 2018/11/26, 12:36:17 »
Hallo,


mijn vriend speelt het spel Lords Mobile. Dat is een Android spel dat je via een app speelt op de tablet of gsm.

Hij zou dat graag op de laptop willen spelen. Ik ben aan het opzoeken over programma 's om dat te doen. Nu heb ik een goeie uitleg gevonden van een programma, maar met de laatste zin van het commando zit het verkeerd en begint het programma niet. Kan iemand mij helpen aub?

Van deze website ben ik de uitleg aan het volgen:

https://fosspost.org/tutorials/install-android-6-0-marshmallow-linux-run-apps-games

Bij het installeren van de versie moet het ergens mis gegaan zijn, of zit er een foutje in het commando dat ik ingegeven heb.

Step 3: Start Installing Android 6.0 Marshmallow on Linux

– Now after you have downloaded the release you want successfully, we can start running it on QEMU in order to achieve our goal, if your downloaded ISO file was for the 64-bit architecture, run the following command:

qemu-system-x86_64 -m 2048 -boot d -enable-kvm -smp 3 -net nic -net user -hda android-marshmallow.img -cdrom /home/mhsabbagh/android-x86_64-6.0-rc2.iso

Ik heb het laatste stuk van dat commando aangepast naar waar het android-marshmallow.img opgeslagen is, maar krijg dan dit te zien:

els@els-SATELLITE-PRO-A50-C:~$ qemu-system-i386 -m 2048 -boot d -enable-kvm -smp 3 -net nic -net user -hda android-marshmallow.img -cdrom /home/els/android-x86_64-8.1-rc2.iso
qemu-system-i386: -cdrom /home/els/android-x86_64-8.1-rc2.iso: Could not open '/home/els/android-x86_64-8.1-rc2.iso': No such file or directory

Weet iemand hoe ik dat kan verhelpen? In de uitleg op de website hebben ze het over Android versie 6.0 maar dat artikel is 2 jaar geleden geschreven dus heb ik versie
android-x86_64-8.1-rc2.iso
View    Android-x86 8.1-rc2 live and installation iso (64-bit)     

geïnstalleerd.

Wat ik mij afvraag: dat is een .iso bestand. Wil dat zeggen dat ik dat op een cd moet branden? Ik heb geen cd-rom station op mijn laptop.

Ik heb de andere versie van 64 bit dan ook maar geïnstalleerd en het commando ingegeven maar weer een foutmelding.

els@els-SATELLITE-PRO-A50-C:~$ qemu-system-x86_64 -m 2048 -boot d -enable-kvm -smp 3 -net nic -net user -hda android-marshmallow.img -cdrom /home/els/android-x86-8.1-rc2.x86_64.rpm
qemu-system-x86_64: -cdrom /home/els/android-x86-8.1-rc2.x86_64.rpm: Could not open '/home/els/android-x86-8.1-rc2.x86_64.rpm': No such file or directory

Weet iemand hoe ik dat spel aan de praat krijg? Dat zou het laatste commando zijn en dan zou het programma open gaan om in Android het spel te zoeken, voor zover ik zie op de uitleg van de website.

Of weet iemand een goeie manier waar ik duidelijke uitleg over kan vinden, om dat spel op de laptop te kunnen spelen? Met de paar dingen die ik al geprobeerd heb, krijg ik ofwel maar gedeeltelijke uitleg: dat ik op andere websites nog een reeks commando 's krijg om in te geven. Ofwel loopt het ergens tijdens de uitleg van de installatie mis of word het te ingewikkeld voor mij.

Alvast heel vriendelijk bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Els

Offline Nero

  • Lid
Re: Spel spelen van Android op Linux laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2018/11/26, 13:47:18 »
Heb je die iso in je home map of in de Download folder? In elk geval moet je het juiste pad aangeven waar de iso staat. De naam van het bestand moet ook correct zijn.

Re: Spel spelen van Android op Linux laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2018/11/26, 14:31:23 »
Volgens ik denk klopt alles maar ben natuurlijk niet zeker met al die ingewikkelde commando 's.

Ik heb het ding nu op cd gezet via mijn vriend zijn laptop en via daar heel de uitleg gevolgd maar ik kom altijd op dezelfde foutmelding uit.

Re: Spel spelen van Android op Linux laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2018/11/26, 14:48:33 »
De nodige bestanden staan op de laptop van mijn vriend in Home, Downloads. Volgens ik denk zou dan het juiste commando moeten zijn

qemu-system-x86_64 -m 2048 -boot d -enable-kvm -smp 3 -net nic -net user -hda android-marshmallow.img -cdrom /home/werner/downloads/android-x86-8.1-rc2.x86_64.rpm

Of zit daar ergens een fout in? Ik ben niet goed in de commando 's, zeker niet als je er zelf nog wat aan moet veranderen.

Re: Spel spelen van Android op Linux laptop
« Reactie #4 Gepost op: 2018/11/26, 15:39:50 »
Op een of andere manier heb ik blijkbaar die Qemu in gang gekregen. Als ik de laptop van mijn vriend opstart, heb ik een paar keuzes om aan te melden. Daar staat Qemu ook bij. Maar die vraagt een paswoord. Als ik het paswoord van de laptop ingeef krijg ik een foutmelding. Maar tijdens de installatie van Qemu is er niks gevraagd van een paswoord aan te maken.
Hoe kan ik daar vanaf geraken of wat moet ik dan doen om in Qemu op te starten?

Offline Nero

  • Lid
Re: Spel spelen van Android op Linux laptop
« Reactie #5 Gepost op: 2018/11/26, 18:29:27 »
Downloads is met hoofdletter D. Linux is hoofdletter gevoelig.