Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firejail in Virtualbox VM?  (gelezen 653 keer)

firejail in Virtualbox VM?
« Gepost op: 2018/10/29, 15:14:53 »
Os = Xubuntu 16.04

Ik zie dat er een nieuwe Firejailversie is (https://sourceforge.net/projects/firejail/files/LTS/) en ben even iets kwijt. Ik geloof dat het niet nodig is om Firejail ook in Virtualbox VM's te installeren wanneer het op de host is geinstalleerd? Of moet Firejail ook altijd op de guest(s) worden geinstalleerd?

Thx!
Een boek doet het altijd...

Re: firejail in Virtualbox VM?
« Reactie #1 Gepost op: 2018/10/29, 20:14:03 »
Volgens mij doet firejail op de host niets voor processen binnen een VM.

Maar stel dat je de VM exclusief voor Firefox gebruikt is de VM zelf natuurlijk al een 'jail' die ervoor zorgt dat een proces binnen de VM niet zomaar bij bestanden uit de host kan. In dat geval lijkt me firejail overbodig. Of je firejail binnen de VM nodig hebt zal dus afhangen van hoe die VM is ingericht en waar je die voor gebruikt (voor meerdere applicaties? zo ja staan er gevoelige documenten op?).
« Laatst bewerkt op: 2018/10/29, 20:17:34 door erik1984 »

Re: firejail in Virtualbox VM?
« Reactie #2 Gepost op: 2018/10/30, 17:08:12 »
Of je firejail binnen de VM nodig hebt zal dus afhangen van hoe die VM is ingericht en waar je die voor gebruikt (voor meerdere applicaties? zo ja staan er gevoelige documenten op?).

Ik gebruik de VM's soms voor privacygevoelige handelingen. Dan lijkt het me dus het beste om voor de zekerheid ook firejail op deze guests te installeren.

Mocht iemand een andere mening zijn toegedaan dan hoor ik het uiteraard graag. Met toelichting indien mogelijk  ;).

Erik 1984 bedankt alvast!
Een boek doet het altijd...