Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sessie opslaan verwijderen  (gelezen 103 keer)

Offline HWE64

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Sessie opslaan verwijderen
« Gepost op: 2018/07/01, 20:26:05 »
Sessie opslaan verwijderen uit afmeldscherm lukt mij niet volgens de lijst (punt 2.5 c)van Pjotr.  Ik gebruik Linux Mint 19.0 Xfce op een test pc.
Wie weet hier een oplossing voor
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

Desktop pentium 4, 4GB, dualboot Xubuntu 18.04.1 LTS /W10 .  Laptop Toshiba Satallite C855 I5, 8GB, Xubuntu 18.04.1LTS . Desktop HP Compaq DC5750 AMD64, AMD Athlon X64 X2  2,1GHz RAM 3GB HDD 80GB, Test PC, Xubuntu 18.04.1 LTS /Linux Mint 19 Xfce (beginneling)

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
Re: Sessie opslaan verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2018/07/01, 21:52:26 »
Instructie is onvolledig.... Doe eerst dit:
sudo touch /etc/xdg/xfce4/kiosk/kioskrc
Meteen hersteld op de webstek. Dank voor het melden.  :)

Kleine toelichting: vroegâh, met gksudo xed, maakte je meteen een nieuw bestand aan als dat nog niet bestond. Bij xed admin:// moet het bestand er reeds zijn.
« Laatst bewerkt op: 2018/07/01, 22:03:38 door Pjotr »

Offline HWE64

• Lid
Re: Sessie opslaan verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2018/07/01, 22:32:10 »
Instructie is onvolledig.... Doe eerst dit:
sudo touch /etc/xdg/xfce4/kiosk/kioskrc
Meteen hersteld op de webstek. Dank voor het melden.  :)

Kleine toelichting: vroegâh, met gksudo xed, maakte je meteen een nieuw bestand aan als dat nog niet bestond. Bij xed admin:// moet het bestand er reeds zijn.
@Pjotr, Thx. Het werkt weer als een speer. Was er heus niet zelf op gekomen. Zonder die lijst ben ik helemaal niks. Ik kan het niet beredeneren, maar ja misschien ben ik niet alleen ;). Van dat nieuwe commando snap ik helemaal niets van. Maar ja dat moet ik maar accepteren :'(. Snap nog steeds niet hoe je die site nog bij kunt houden?
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

Desktop pentium 4, 4GB, dualboot Xubuntu 18.04.1 LTS /W10 .  Laptop Toshiba Satallite C855 I5, 8GB, Xubuntu 18.04.1LTS . Desktop HP Compaq DC5750 AMD64, AMD Athlon X64 X2  2,1GHz RAM 3GB HDD 80GB, Test PC, Xubuntu 18.04.1 LTS /Linux Mint 19 Xfce (beginneling)