Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VeraCrypt op USB-stick  (gelezen 113 keer)

Offline Willibuntu

• Lid
  • Steunpunt: Nee
VeraCrypt op USB-stick
« Gepost op: 2018/06/24, 14:17:41 »
Ik gebruik VeraCrypt 1.19 met Ubuntu 18.04 om mijn persoonlijke bestanden als backup op een USB-geheugenstick te zetten, en dat werkt goed. De USB-stick is geformateerd op NTFS, zodat hij leesbaar zou moeten zijn zowel in Ubuntu als Windows.
Ik heb VeraCrypt op Windows 10 gezet en had gehoopt met diezelfde stick aan mijn bestanden te geraken, voor in geval van nood. Ik krijg echter de melding: "Het volume bevat geen herkenbaar bestandssysteem".  Hoe kan dat?

Offline emvedeesje

• Lid
Re: VeraCrypt op USB-stick
« Reactie #1 Gepost op: 2018/06/25, 09:10:36 »
Formatteer de USB-stick met FAT32.

Hier werkt dat, zowel onder Linux als onder win.

groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Firejail Chromium HPlip  digikam.appimage Freefilesync Puddletag virtualbox gmail
Desktop HP ProDesk 400G3 64bit I5 16gb multiboot: SSD Mint 18.3 Cinnamon + HD Ubuntu 16.04.4 + HD W10 /// Laptop HP ProBook 6570b 64bit I5 4gb SSD multiboot Mint 18.3 Cinnamon + W10
TESTBAK Desktop HP-Compaq 8000 64bit 4gb

Offline Willibuntu

• Lid
Re: VeraCrypt op USB-stick
« Reactie #2 Gepost op: 2018/06/25, 09:39:57 »
Dat lijkt mij inderdaad de beste oplossing.
FAT32 is nog steeds universeel.
Bedankt Michael.