Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Olu = Ubuntu 18.04 LTS met Unity 7...  (gelezen 612 keer)

Olu = Ubuntu 18.04 LTS met Unity 7...
« Gepost op: 2018/06/12, 00:55:23 »
Niks nieuws als ik vertel dat de standaard editie van Ubuntu meegeleverd wordt met GNOME 3 met een soort Unity jasje. Ik las zojuist op Distrowatch het bestaan van een distro genaamd "Olu". Olu is eigenlijk niks anders dan Ubuntu 18.04 met de Unity desktop (Unity 7). Ja, je kunt Unity ook via de repo's binnen harken en naast GNOME 3 installeren, maar als je liever geen gemixte distro wilt is dit wel een uitkomst.

Voor diegene(n) die GNOME 3 niks aan vinden, er niks mee kunnen/willen of het zelfs haten kan Olu de oplossing zijn voor een vertrouwde desktopervaring met Unity versie 7. HIER is de .iso te downloaden.

Doe er jullie voordeel mee.  ;)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

DarkEra

  • Gast
Re: Olu = Ubuntu 18.04 LTS met Unity 7...
« Reactie #1 Gepost op: 2018/06/13, 01:48:43 »
Veel gemixt zal er niet worden volgens mij als je Unity bij of naast Gnome installeert, Unity was/is immers niet meer dan een andere shell die om Gnome heen gebouwd zat als ik mij niet vergis.
Olu lijkt mij een 1 mans projectje waar het gevaar meestal groter is dat het niet al te lang stand zal houden. De persoon achter Olu heeft ook nog twee andere projecten: https://sourceforge.net/u/slcha/profile/

Een minimal iso downloaden en vanuit daar Unity installeren kan volgens mij ook een optie zijn en beter want dan weet men zeker dat het uit een betrouwbare bron komt. Er is namelijk weinig tot geen info over slcha te vinden op sourceforge, een beetje vaag allemaal.