Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows weg?  (gelezen 835 keer)

hoe2ubuntu

• Gast
Windows weg?
« Gepost op: 2007/05/12, 21:16:17 »
Hallo Allemaal,

Ik heb met erg veel succes Ubuntu 7.04 geïnstalleerd en het ziet er echt schitterend uit :)

Wat minder schitterend is, is het volgende:

Ik had altijd op schijf C, 2 partities:
partitie C1: windows xp
partitie C1: swap voor ubuntu

op schijf D had ik ook altijd 2 partities:
partitie D1: linux ubuntu
partitie D2: swap voor windows.

Nu heb ik ubuntu vers geïnstalleerd op schijf D1..maar na herstart heb ik een prachtig werkend linux ubuntu, maar mijn complete windows lijkt weggevaagd :{.

ik zie t ook nergens meer, zelfs niet als ik een knopix cd erin prik om mijn bestanden mogelijkerwijs te redden (de hele schijf C is weg)..

weet iemand nog een rescue optie? of kan ik windows en ook de c schijf vers installeren?

Offline Blackdrive

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Windows weg?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/12, 21:50:38 »
windows swap?
wat is dat...

trouwens, met je favoriete partitioneerprogramma (gparted ofzo) vind je die partitie vast wel terug.

hoe2ubuntu

• Gast
Windows weg?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/12, 21:55:51 »
ik gaat eens kijken :)

hoe2ubuntu

• Gast
Windows weg?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/13, 12:37:13 »
alles werkt naar behoren, alhoewel ik flash e.d. even nog aan de praat moet zien te krijgen even als mijn nvidia geforce mx2 :) maar daar staat volgens mij voldoende leidraad hier op het forum :)

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
  • Steunpunt: Nee
Windows weg?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/13, 13:41:35 »
Nvidia:
Systeem - Beheer - Beperkt ondersteunde stuurprogramma's

hoe2ubuntu

• Gast
Windows weg?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/13, 13:50:26 »
Nee, ik weet al weat ik gedaan heb :)
Ubuntu ging op D, en wilde de swap op C schijf zetten, maar dan eigenlijk op een partitie. Had alleen de partitie niet aangegeven, maar de hele c schijf :o

tja..