Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kan je statistieken bekomen voor gelabelde mails?  (gelezen 239 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Hoe kan je statistieken bekomen voor gelabelde mails?
« Gepost op: 2018/05/02, 16:34:33 »
Ik gebruik al jaren Gmail en label mijn inkomende en uitgaande mails met labels zoals:
-- todo-actie, todo-wachtenop, todo-informatie, ... (dus eigenlijk organisatorische labels die mijn volgende acties aangeven)
-- reservaat-vortebossen, project-vismigratiedoordenete, ... (dus labels die het thema van de mail aangeven)

De meeste mails krijgen dus 2 tot 5 labels: minstens eentje voor het thema en eentje voor de actie die ik ermee moet ondernemen.

Nu wil ik per periode (week, maand, jaar, ...) en per label een overzicht krijgen van de aantallen mails met dát specifieke label. Zo kan ik zien hoeveel mails ik per label heb ontvangen/verzonden/behandeld.

Vroeger kon dat in een soort gmail-statistics, maar tegenwoordig lukt dat niet meer. Aangezien ik in totaal meer dan 100 labels heb wil ik écht niet label per label doorzoeken om dan manueel een statistiek te moeten trekken.

Hoe kan ik die informatie TOCH bekomen?
-- in gmail zélf of ...
-- door gebruik te maken van een of andere extensie of ...
-- door gebruik te maken van Thunderbird of Evolution en daar dan een statistisch overzicht te trekken of ...
-- een andere methode?


(Ik gebruik Ubuntu 16.04 en ga via Firefox naar Gmail)
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM