Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: fglrx en externe monitor  (gelezen 565 keer)

nikogawa

• Gast
fglrx en externe monitor
« Gepost op: 2007/05/12, 14:11:18 »
Hallo,

Ik gebruik al een tijdje de fglrx drivers met XGL en Beryl op mijn ATI Mobility Radeon X700 zonder problemen. Nu zou ik graag op mijn vga-out een projector (of externe monitor) aansluiten. Hierbij zou ik graag hebben dat het beeld op mijn laptop lcd en die projector hetzelfde is.

Ik heb al verschillende howto's gevolgd: Xinerama (werkt blijkbaar niet met fglrx=>alles onleesbaar op 1 scherm), Big Desktop (een half beeld op mijn laptop) en laatst zag ik een gelijkaardig probleem op een franstalig ubuntu forum: http://forum.ubuntu-fr.org/viewtopic.php?pid=909727 .

Wanneer ik mijn xorg.conf zo aanpas, zie mijn Device sectie er als volgt uit:
Section "Device"
Identifier  "ATI Technologies Inc Radeon Mobility X700 (PCIE)"
Driver      "fglrx"
Option    "DesktopSetup" "single"
Option    "Mode2" "1024x768"
Option    "VideoOverlay" "on"
Option    "OpenGLOverlay" "off"
Option    "EnableMonitor" "crt1"
BusID       "PCI:1:0:0"
EndSection
wanneer ik echter mijn externe monitor aansluit en "aticonfig --enable-monitor=crt1" typ, krijg ik volgende output:
ati_dm: FGLRX_EnableDisplays failed when try to enable display: 1.
Using /etc/X11/xorg.conf
Saved back-up to /etc/X11/xorg.conf.fglrx-10
Wanneer ik "aticonfig --query-monitor" typ krijg ik volgende output (onafhankelijk of de monitor er nu aan hangt of niet):
 Connected monitors: none
  Enabled monitors: none
Wanneer de monitor eraan hangt en ik restart X (ctrl+alt+backspace), dan heb ik enkel beeld op mijn externe monitor.

Ik had dus graag een gekloond beeld gehad op zowel mijn laptop als op de externe monitor.

Dank bij voorbaat
Niko