Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aMSN start telkens mee op  (gelezen 755 keer)

Offline Beryllium

• Lid
aMSN start telkens mee op
« Gepost op: 2007/05/12, 10:44:59 »
Hallo allemaal,

Sinds een weekje of 2 ben ik over op Ubuntu Feisty Fawn, en het bevalt me goed. Wel heb ik wat kleine dingetjes waarvan ik niet weet hoe ik dat moet oplossen... en het meest irritante is eigenlijk het volgende.

In den beginne had ik aMSN ingesteld als messengerprogramma, maar na wat uitproberen blijkt het dat ik gaim eigenlijk handiger vind. Nu heb ik dus gaim ingesteld, en die start ook netjes mee op tijdens booten, maar aMSN blijft ook mee opstarten. Gevolg: ik heb 2 messengerprogramma's, en aMSN 'pikt' het inloggen van gaim zodat ik alleen aMSN kan gebruiken.

Dus: hoe zorg ik ervoor dat aMSN niet mee opstart bij booten?
Ik heb hem zelfs al uit de opstartlijst in voorkeuren >> sessies gehaald. Geen verbetering... :(

Offline Mossie

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/12, 11:01:27 »
Je kan aMSN gewoon verwijderen, dan ben je van het hele gezeik af. En als je aMSN wil houden, moet je eens kijken of je aMSN wel helemaal hebt afgesloten (kijk ergens in het systeemvak of Process Manager). Als je hem niet volledig afsluit en je sluit je PC af, start hij de volgende keer weer op (in mijn geval is dit zo, ik draai Xubuntu 7.04).

Offline Beryllium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/12, 11:17:45 »
Je had gelijk, aMSN was niet goed afgesloten.
Anyway, ik heb hem inderdaad verwijderd (wat ontzettend dom dat ik daar zelf niet op ben gekomen :$ ) en dat is dan dat.

Nog wel een vraagje over gaim: kan ik hem ook bij opstarten alleen in het systeemvak laten verschijnen, dus dat het hoofdvenster niet verschijnt?

pimpes

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/12, 14:38:10 »
Ik denk van niet , Je zou eens kunnen kijken bij de instellingen van Gaim, even rondneuzen op de menubalk boven het venster :)