Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Persoonlijke map en hdd op het bureaublad  (gelezen 2078 keer)

Offline fjs

• Lid
Persoonlijke map en hdd op het bureaublad
« Gepost op: 2006/03/23, 19:59:22 »
Misschien een onozel vraag maar hoe krijg ik de persoonlijk map en de hdd als icoon op mijn bureaublad.

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
« Reactie #1 Gepost op: 2006/03/23, 20:03:12 »
Onnozel antwoord: uw desktop _is_ uw persoonlijke map. Alle gebruikers hebben een home directory (/home/kenneth, /home/anneke, /home/jana). Onder die home directory zit dan uw desktop. Dus:
/home/fjs/Desktop bevat hetgeen je op je desktop ziet. Dus als je op de desktop een map aanmaakt "gezever", dan zit die fysiek in:
/home/fjs/Desktop/gezever/ Bijgevolg is "gezever" sowieso een "persoonlijke" map.
Uw vraag over de hdd begrijp ik niet goed, geef eens wat meer uitleg. Is dit een 2de harde schijf ofzo?

`GooZ

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/03/23, 20:11:33 »
Maak een nieuwe starter en laat hem verwijzen naar de MAP "/home/uwnaam/", zo staat je home folder op je bureaublad :)
Voor computer is dit computer:///
Voor uw filesystems is dat /media/naamvanhetsysteem
enz...

Offline fjs

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2006/03/23, 20:16:29 »
Ben er al uit. Sleep je persoonlijke map naar de bovenste balk en van daaruit naar je bureaublad. Vervolgens verwijder je hem weer uit je balk bovenaan. :-)

Ik vind dit makkelijker (ben OSX gewend)