Dan kan ik dus gewoon 'killall' gebruiken. Da's mooi.
Nou ben ik als newbie bezig een piepklein bash scriptje te schrijven (interessant maar wel even pittig in het begin

) en loop tegen het volgende aan. Ik wil in dat script als eerste via het commando 'killall mullvad' mijn VPN verbinding cancellen, omdat het anders iets van een minuut duurt voordat het systeem zich afsluit (heeft met iets van een timeout of zo te maken geloof ik) en daar het commando 'shutdown -h now' gebruiken. Wanneer ik HANDMATIG via de MullvadVPN-software die ik heb geinstalleerd de verbinding verbreek en vervolgens het systeem via 'shutdown -h now' afsluit gaat dat razendsnel. Echter, wanneer ik eerst het commando 'killall mullvad' geef, sluit - of dit lijkt althans zo - de VPN wel, maar wanneer ik daarna via 'shutdown -h now' wil afsluiten duurt het weer een minuut voordat de pc zichzelf uitschakelt. Rara, hoe kan dit?
Wat ik wil is dus via een scriptje 'killall mullvad' en daarna 'shutdown -h now' commando's laten uitvoeren, waarna het systeem zich direct uitschakelt en niet een minuut wacht.
Hoop dat ik een beetje duidelijk ben. Iemand een idee waarom met 'killall mullvad' het een minuut duurt ipv hoppa system down?