Geacht Leden,
Naar aanleiding van dit topic:
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=101836.msg998693#msg998693heb ik een vraag. Voornamelijk ter lering en vermaak.
Situatie: in mint XFCE 18.3 sloeg LibreOffice draw geen teksten op. Bloedirritant, belemmerde mijn productiviteit etc.
Dat probleem had ik volstrekt niet in Mint 18.3 KDE. Op deze machine waar Mint XFCE op stond en het probleem zich dus op voordeed, staat nu Kubuntu en wederom is het probleem er niet meer.
Het is bij sommige forumleden wellicht geen geheim dat ik een voorkeur heb voor KDE echter XFCE is mijn hele goede tweede dus dat en de feiten zoals ik ze heb ervaren, maken alvast hard dat hier geen sprake is van wishful thinking

tenzij je in magisch denken gelooft.
Mijn vraag: kan een werkomgeving invloed hebben op het functioneren van programma's? Kan het dat een programma in de ene werkomgeving kuren vertoont (bijvoorbeeld niet opslaan zoals bij mij) en in de andere probleemloos functioneert?
Logischerwijs zou je denken van niet.....Net zo min als er verschil in het functioneren zou moeten zijn tussen verschillende werkomgevingen van een enkele distro van dezelfde versie. Het gaat tenslotte om wat er onder de motorkap zit......
heeft iemand soortgelijke ervaringen? Hoe zou e.e.a technisch moeten/kunnen werken? etc etc
Brandt u los!
ZijneBalorigheid