Hallo allemaal,
Een boel gelezen en veel duidelijk geworden maar ook weer nieuwe vragen opgedaan.
Mijn nieuwe pc met i7 7800x core kan dus geen w7 installeren. Dankjewel intel en MS.
Mijn vraag aan jullie is. Ik wil nu volledig over op Linux. Maar weet niet welke te kiezen.
Het is met jou snel genoeg pc voor alle distries een kwestie van kiezen welk uiterlijk je bevalt.
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar Ubuntu (toch de basis waarvan de rest afgeleid), en ik kies voor andere distributies op computers die Ubuntu niet kunnen handle. Maar dat is voorkeur en dus persoonlijk.
Is het geschikt om games op te spelen[geen steam] of moet ik dan een andere distro hebben.
Is het een os waar ik veel op kan leren?
Ja dat kan, w7 draaien
onder linux. Ernaast ook, maar dat raadt ik je per definitie al af.
Ikzelf wil geen win meer. Ook niet onder linux. En dat gaat voor ons hier prima. Lees hier op het forum maar eens hoeveel er donderen met dual boot en zo. En de win maakt toch weer een gat in je linux-veiligheid. Ook weer een persoonlijke mening.
Mijn keuze is 1 os op een pc, en de linux bakken hier draaien nagenoeg zonder problemen (zoek maar eens hier op het forum naar dual boot problemen

).
Maar nog een tip.
Als de w7 alleen voor het voor gamen is ... waarom niet w7 op een andere pc? Man, w7 pc's (en laptops) kosten geen drol meer. Koop je voor een paar tientjes, de topmerken onder de 50. Je wordt er mee dood gegooid op marktplaats want op de meeste dual cores draaien 10 niet lekker en iedereen heeft weer "een snelle nieuwe" gekocht. Ze vragen soms wel vette prijzen, maar gewoon laag bieden tot je er een hebt.