Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Basiscursus Gimp, Inkscape & Scribus  (gelezen 1314 keer)

Basiscursus Gimp, Inkscape & Scribus
« Gepost op: 2018/01/18, 13:07:11 »
@ Forum, geïnteresseerden,

ik was de mening toegedaan dat het boek 'Basiscursus Gimp, Inkscape & Scribus', niet meer verkrijgbaar was( auteurs: Paul Matthijsse, Kirsten Roth-Koch en Just Vecht).
Niets is minder waar: ik heb het vorige week (11/01/2018 ), via de Standaardboekhandel (België), besteld.
Vandaag (18/01/2018) ben ik het gaan afhalen. Thuis gekomen, ben ik het beginnen lezen.
Nu zal ik mij nog meer kunnen verdiepen in deze materie en ook oefenen (vooral ook de toetsencombinaties inoefenen).

Groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2018/01/18, 13:11:04 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

swake

  • Gast
Re: Basiscursus Gimp, Inkscape & Scribus
« Reactie #1 Gepost op: 2018/01/18, 13:32:28 »
Mogen we ook weten wat je betaald hebt , want bij bol.com kan het ook besteld worden zonder verzendingskosten .

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Basiscursus Gimp, Inkscape & Scribus
« Reactie #2 Gepost op: 2018/01/18, 13:42:00 »
Hoi Spievensterke,

Ja, dat boek is een soort kat met negen levens geworden. Voor ons schrijvers natuurlijk leuk om te zien. Het is ook via Bol.com te krijgen en de huidige uitgever Boom heeft hem inmiddels in de categorie Hoger Onderwijs op de website staan. Blijkbaar is er ook in het onderwijs belangstelling voor ontstaan

Voor de sneltoetsen hebben we ooit een overzicht gemaakt. Klik hier: http://bit.ly/cheatsheet-gimp-inkscape-scribus

Veel plezier met het boek!

groet,

Jus
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Basiscursus Gimp, Inkscape & Scribus
« Reactie #3 Gepost op: 2018/01/18, 16:08:26 »
ik was de mening toegedaan dat het boek 'Basiscursus Gimp, Inkscape & Scribus', niet meer verkrijgbaar was( auteurs: Paul Matthijsse, Kirsten Roth-Koch en Just Vecht).
Zoals Just zegt, een kat met negen levens. Anderhalf jaar geleden (of iets langer) was het inderdaad niet meer verkrijgbaar, maar vanaf begin vorig jaar weer wel en kennelijk tot op heden. De link naar Boom Uitgevers voor Nederlandse lezers:

https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-4288_Basiscursus-GIMP-Inkscape-en-Scribus#auteurs

Ik heb op m'n site ook nog het een en ander over Gimp staan, zie de eerste link onderaan dit bericht.

Veel plezier met die drie prachtige programma's! Het is echt de moeite waard om je ze eigen te maken en dan zie je weer eens waartoe opensource in staat is.



Re: Basiscursus Gimp, Inkscape & Scribus
« Reactie #4 Gepost op: 2018/01/18, 16:11:42 »
Ja, dat boek is een soort kat met negen levens geworden. Voor ons schrijvers natuurlijk leuk om te zien.
Wat je zegt Just, ik heb zojuist m'n tweede Maserati besteld, een gele dit keer! ;)

Re: Basiscursus Gimp, Inkscape & Scribus
« Reactie #5 Gepost op: 2018/01/18, 16:17:57 »
Leuk.
Dit was eerst toch een download-boek? Jullie krijgen toch ook wel je auteursrechten betaald hoop ik?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Basiscursus Gimp, Inkscape & Scribus
« Reactie #6 Gepost op: 2018/01/18, 16:40:04 »
Natuurlijk worden de auteursrechten netjes betaald. (Alleen over de hoogte ervan zijn we het natuurlijk niet eens :) ).

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Basiscursus Gimp, Inkscape & Scribus
« Reactie #7 Gepost op: 2018/01/18, 16:46:00 »
Hoi rabbit,

Neehoor, maar hij was ook als ebook verkrijgbaar. Volgens mij nog wel.

Ja, we krijgen die auteursrechten betaald, hoor. Alles erop en eraan. Maar dat is maar heel bescheiden. Als schrijver van dit soort boeken is de enige lol dat je probleemloos genoeg aftrekposten op kan voeren om die auteursrechten belastingvrij te maken. Heerlijk (qua gevoel dan :D)

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Basiscursus Gimp, Inkscape & Scribus
« Reactie #8 Gepost op: 2018/01/18, 16:54:53 »
Ow, mooi, gelukkig. Het zou niet het eerste pdf boek zijn wat op webwinkels opduikt.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Basiscursus Gimp, Inkscape & Scribus
« Reactie #9 Gepost op: 2018/01/18, 17:43:12 »
@ swake,

ik heb voor dit boek € 20.95 betaald ( ik had er twee besteld ) -- de oorspronkelijke prijs was € 19.95.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@ Paul Matthijsse,

Citaat
Ik heb op m'n site ook nog het een en ander over Gimp staan, zie de eerste link onderaan dit bericht.

Deze link is mij bekend en ik heb uw site al regelmatig / meermaals geraadpleegd  ;)

Citaat
Wat je zegt Just, ik heb zojuist m'n tweede Maserati besteld, een gele dit keer! ;)

Vandaar... dat ik €1.00, per boek, meer moet betalen dan de oorspronkelijke prijs ... ahaaaa   ^-^

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@ just,

Citaat
Voor de sneltoetsen hebben we ooit een overzicht gemaakt. Klik hier: http://bit.ly/cheatsheet-gimp-inkscape-scribus

Deze heb ik al, een tijd geleden, gedownload (mijn tip van de haakjestoetsen --vergroten en verkleinen --staat er nog niet bij ...).
Het overzicht van de sneltoetsen staat opgenomen, achteraan, in het boek.

Groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2018/01/18, 17:47:18 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Basiscursus Gimp, Inkscape & Scribus
« Reactie #10 Gepost op: 2018/01/18, 19:47:43 »
Hoi Spievensterke,

Klopt van die haakjes. Ik heb het originele scribusbestand nog niet kunnen vinden. Hij moet ergens zijn, maar waar ik hem gelaten heb?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Basiscursus Gimp, Inkscape & Scribus
« Reactie #11 Gepost op: 2018/01/18, 20:59:44 »
Vandaar... dat ik €1.00, per boek, meer moet betalen dan de oorspronkelijke prijs ... ahaaaa   ^-^
Inderdaad Spievensterke, elke keer dat er weer 295.000 exemplaren van ons boek worden verkocht, kan ik weer een nieuwe bolide aanschaffen! Leuke handel hoor, schrijver zijn. ;)