Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Scanners onder Ubuntu?  (gelezen 628 keer)

p_vis

• Gast
Scanners onder Ubuntu?
« Gepost op: 2007/05/11, 01:38:13 »
Ik ben de laatste tijd bezig geweest een scanner te vinden (om te kopen) en als je dan op de pagina van SANE kijkt, dan zie je toch wel dat het merendeel slecht/niet of gedeeltelijk ondersteunt wordt. Velen die wel goed ondersteunt worden zijn al uit de handel.

Ook een rondgang over diverse forums leverde niet veel op qua goede aankoop. Er wordt vaak HP gezegd, maar weer kijkende op de SANE-site zitten er daar ook een hoop tussen die het minder doen. Ook zijn er mensen op forums die zeggen dat hun scanner goed werkt, terwijl deze daar weer als Unsupported op de site staan.

Ik vroeg mij dus af, welke scanners andere mensen recent gekocht hebben en ook nog goed werken onder Feisty.

In ieder geval alvast bedankt voor de reacties

Offline wutnubu

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Scanners onder Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/11, 06:23:21 »
Twee jaar geleden kocht ik een Epson Perfection 660.
Staat wel in de lijst van sane als ondersteund, maar met een opmerking dat niet alle geproduceerde apparaten het goed doen.
De mijne dus niet, maar met een firmware bestandje tail_058.bin werkt het uitstekend. Zelfs veel beter dan onder Windows.

Mijn tip: Kijk in de winkels naar scanners en vraag en kijk op internet en fora voor je werkelijk koopt of die werkt onder linux.

Succes