Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen geluid meer in 14.04  (gelezen 437 keer)

Geen geluid meer in 14.04
« Gepost op: 2017/12/23, 14:34:27 »
Geen geluid meer.Heb de truuk uit gevoerd om de pulse map in ETC te hernoemen naar pulse oud.En dan zou er na herstarten een nieuwe pulse map gemaakt worden en dan zou alles het weer doen.Maar er wordt geen nieuwe pulse map meer op gemaakt na een herstart,en dat is gek.De pulse old map weer naar gewoon pulse hernoemt bracht ook geen verbetering.
Dan ben ik uit gepraat,in geluidsinstellingen is alles in orde.Alleen is er geen geluid,ook niet met een koptelefoon.Alles staat op max.
Iemand een intelligent idee?

Oja,ligt niet aan een update die verkeerd uit pakt of zo,want de dag er voor nog naar een film gekeken en prima geluid en geen update er na.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Geen geluid meer in 14.04
« Reactie #1 Gepost op: 2017/12/23, 22:52:16 »
Laat maar!Ik heb hoofdtelefoon uitgang van mijn telefoon op de Logitech versterker gezet en geen geluid,dus die versterker is stuk.Mijn hoofdtelefoon op de uitgang van mijn computer en het geluid van de computer  is dus ook stuk!In 1 keer!!Oorzaak?Joost mag het weten..Een spanningspiek?? :'(  >:(
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Geen geluid meer in 14.04
« Reactie #2 Gepost op: 2017/12/25, 20:49:08 »
Weet niet hoe het kan,maar de versterker doet het weer.
Blijft het feit dat de audio uitgang van mijn PC het niet meer doet,en dat het benoemen van de pulse map naar pulse old alleen maar resulteert na opstarten dat ik een mededeling krijg dat pulse audio niet meer opstart en of ik het weer wil opstarten.Doe ik en toch niks want pulse map is er gewoon niet meer,wel de pulse old.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Geen geluid meer in 14.04
« Reactie #3 Gepost op: 2017/12/26, 00:27:14 »
Weet niet hoe het kan,maar de versterker doet het weer.
Blijft het feit dat de audio uitgang van mijn PC het niet meer doet,en dat het benoemen van de pulse map naar pulse old alleen maar resulteert na opstarten dat ik een mededeling krijg dat pulse audio niet meer opstart en of ik het weer wil opstarten.Doe ik en toch niks want pulse map is er gewoon niet meer,wel de pulse old.

Doet de audio het wel als je de computer opstart met een live-cd/usb?
Als dat wel zo is dan weet je in ieder geval dat het geen hardware probleem is.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Geen geluid meer in 14.04
« Reactie #4 Gepost op: 2018/01/04, 21:56:04 »
Nee,CD doet het niet.Het doet het wel in Chromium,dus de filmpjes van Youtube.En gewoon de op geslagen muziek doet het weer..Zo maar.Maar in Firefox doet hij het niet en krijg de mededeling dat ik puls audio moet installeren.Nou dat heb ik al een keer gedaan,maar hielp daar niet.Ik heb ook niet het symbool aan de bovenrand,en kan ook geen basis volume instellen.Daarom is het geluid ook wat minder volume dan vroeger.
Dus het is waarschijnlijk iets in Ubuntu 14.04.Nou ja,heb al bijna alles voor een nieuwe PC en dan natuurlijk meteen 16.04 en Windows 10 om mijn Tomtom te kunnen updaten.

Onee,want in Windows XP doet het geluid het ook niet.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.