Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Blij met nieuwe Firefox 57 (Quantum)!  (gelezen 24418 keer)

Offline MKe

• Lid
Re: Blij met nieuwe Firefox 57 (Quantum)!
« Reactie #75 Gepost op: 2017/11/22, 14:06:30 »
Ik had dat met mijn ownCloud seever. Ik kon maar niet inloggen. Maar het verwijderen van de cache bleek de oplossing te zijn. Nu werkt het naar behoren.

« Reactie #76 Gepost op: 2017/11/22, 15:00:24 »
cache geleegd, maar nog steeds kan ik niet inloggen bij veel websites.
kom in het inlog menu, daarna blijf ik
Na invullen van de juiste gegevens
in een loop terug naar inlog scherm

Bah, lastig dit

Offline waltercp

• Lid
« Reactie #77 Gepost op: 2017/11/28, 07:39:47 »
Ook hier nieuwe Firefox=probleem.
Al enkele malen geïnstalleerd en telkens loopt gans(!) de pc vast.
Wordt vervolgd...

(mint 17.3, Rosa)

Update
de oorzaak lag bij e-ID.
« Laatst bewerkt op: 2017/11/29, 20:19:39 door waltercp »

« Reactie #78 Gepost op: 2017/11/28, 09:20:53 »
hier een tevreden gebruiker van ff 57

nog geen problemen ondervonden of gehad,loopt goed en snel.
wel een beetje wennen aan de nieuwe indeling =D
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #79 Gepost op: 2017/11/28, 17:14:07 »
Ik heb een probleem met de FF57 icm met Lastpass en mijn Yubikey. Als ik zeg ik 30 dagen niet opnieuw vragen naar de Yubikey dan wordt dat niet onthouden. Ik moet nu dus iedere keer de Yubikey gebruiken om in te loggen. Erg veilig natuurlijk, maar niet heel handig op mijn HTPC....

Offline EvC

• Lid
« Reactie #80 Gepost op: 2017/11/28, 17:48:00 »
Bij OMG Ubuntu wordt geschreven: Firefox CSD for Linux is on the way (Client Side Decoration).
In welke versie of wanneer het in Firefox Quantum komt is me nog volkomen onduidelijk.

Weten jullie iets meer?

Lenovo Thinkbook 13x  G4 :   Fedora 42 Workstation  +  GNOME Boxes

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #81 Gepost op: 2017/11/28, 18:39:02 »
Als er iemand op de hoogte is, zal het wel OMGBuntu zijn   ^-^ Ik dacht begrepen te hebben: binnen twee versies, t.t.z. 59.

Offline EvC

• Lid
« Reactie #82 Gepost op: 2017/11/28, 19:22:13 »
Ik dacht begrepen te hebben: binnen twee versies, t.t.z. 59.
Alleen al om die reden is het jammer dat Firefox Quantum voor Linux nu al is uitgebracht.
Het is lovend dat het Firefoxteam dit zelf ontwerpt en niet overlaat aan een Add-on maker.
Anderzijds is het voor veel mensen een teleurstelling dat de titelbalk niet uitgeschakeld kan worden, en wijkt men makkelijk uit naar een andere browser.
Weliswaar heeft Firefox een dusdanig goede naam dat men te zijner tijd wel terug zal keren als CSD mogelijk is.
Blijkbaar heeft het gelijktijdig uitbrengen voor alle besturingssystemen toch de voorkeur gekregen.

Offline HWE64

• Lid
« Reactie #83 Gepost op: 2017/11/28, 20:35:04 »
Ik heb een probleem met de FF57 icm met Lastpass en mijn Yubikey. Als ik zeg ik 30 dagen niet opnieuw vragen naar de Yubikey dan wordt dat niet onthouden. Ik moet nu dus iedere keer de Yubikey gebruiken om in te loggen. Erg veilig natuurlijk, maar niet heel handig op mijn HTPC....
@valk, tot op heden heb ik geen problemen met LastPass i.c.m. Yubikey. Na overgang na FF57 was LastPass wel het e-mailadres kwijt maar dat was alles. Ik moet zeggen dat ik bepaalde sites altijd gebruik met ww en Yubikey en dus van die 30 dagen volmacht maak ik geen gebruik.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.1 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.1 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22.1 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #84 Gepost op: 2017/11/29, 09:54:14 »
Alleen al om die reden is het jammer dat Firefox Quantum voor Linux nu al is uitgebracht.
Dat vind ik nu niet. Het ware spijtig geweest dat we van die zeer grondige en goede update verstoken waren geweest omwille van een esthetische issue.
Citaat
Anderzijds is het voor veel mensen een teleurstelling dat de titelbalk niet uitgeschakeld kan worden, en wijkt men makkelijk uit naar een andere browser.
Ik vind het goed dat Firefox zich niet richt tot dat soort gebruikers.
Citaat
Blijkbaar heeft het gelijktijdig uitbrengen voor alle besturingssystemen toch de voorkeur gekregen.
Zeer logisch: er is een enorme verbetering in vergelijking met vorige versies. Ook in vorige versies was de CSD er niet, dus op dat vlak is er, als er al geen vooruitgang is, alvast ook geen regressie.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #85 Gepost op: 2017/11/29, 11:48:01 »
Bestaan die mensen dan? Dat ze zooooo teleurgesteld zijn dat de titelbalk niet benut wordt dat ze overstappen op een andere browser?

Offline EvC

• Lid
« Reactie #86 Gepost op: 2017/11/29, 13:23:26 »
Bestaan die mensen dan? Dat ze zooooo teleurgesteld zijn dat de titelbalk niet benut wordt dat ze overstappen op een andere browser?
Benutten? Je kunt je beter afvragen wat het nut van die titelbalk is.
Behalve dat het nutteloze ruimte inneemt zul je het in de Windows versie niet aantreffen.
Mijn notebook heeft een 14-inch scherm, dàt wil ik optimaal benutten.
Firefox ESR is voorlopig mijn huidige browser tot CSD gereed is.

Offline carbon

• Lid
« Reactie #87 Gepost op: 2017/11/29, 13:35:42 »
dat de titelbalk niet benut wordt dat ze overstappen op een andere browser?
Ja!
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #88 Gepost op: 2017/11/29, 13:51:48 »
dat de titelbalk niet benut wordt dat ze overstappen op een andere browser?
Ja!
Bijzonder

Offline EvC

• Lid
« Reactie #89 Gepost op: 2017/11/29, 14:20:19 »
Bijzonder
Ook bijzonder om het vorige uiterlijk soft te noemen.
Ik denk eerder dat men wil wedijveren met een gesloten browser.

Offline MKe

• Lid
« Reactie #90 Gepost op: 2017/11/29, 22:10:09 »
Aan de andere kant heeft Firefox veel meer bruikbare oppervlakte dan die gesloten browser als je F11 drukt. Dus als je die balken lastig vindt omdat ze ruimte innemen dan moet je gewoon full screen werken, heb je veel meer ruimte. Overigens vind ik juist wel fijn dat Firefox zich aan de systeem standaarden houdt en niet met een eigen venster decoratie komt zoals die gesloten browser.

Offline EvC

• Lid
« Reactie #91 Gepost op: 2017/11/29, 22:43:06 »
Aan de andere kant heeft Firefox veel meer bruikbare oppervlakte dan die gesloten browser als je F11 drukt.
Zeker is dat een mogelijkheid, maar in de praktijk werkt dat lastig in combinatie met een dock.
Het veelvuldige switchen ben je op een gegeven moment helemaal beu.
Maar goed, CSD is in de maak en tot die tijd is Firefox ESR een vertrouwde vervanger.
Firefox laat ik niet in de steek.  :)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #92 Gepost op: 2017/12/01, 16:47:53 »
Venstertitels weghalen in FF 75.1 zie afbeelding (Xubuntu 16.04.3 Lts

Verberg titelbalk bij maximaliseren .....
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #93 Gepost op: 2017/12/01, 19:58:12 »
@Tom,
Citaat
Verberg titelbalk bij maximaliseren .....
Dat zie ik er toch echt niet bijstaan!
Of doel je op dit antwoord bij een ander topic waar jezelf ook op gereageerd hebt?
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=103270.msg1012475#msg1012475
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

« Reactie #94 Gepost op: 2017/12/01, 20:09:08 »
De tekst is dan ook : Venstertitels verbergen wanneer gemaximaliseerd ;)
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Offline dejeffmen

• Lid
« Reactie #95 Gepost op: 2017/12/04, 12:58:45 »
firefox was en is nog steeds mijn favoriete browser.
het werkt prima, je kan met de plugins heel wat mee aanpassen en doen.

nu ziet het nog strakker er uit (wel ff wennen)  en het loopt nu heerlijk snel.

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #96 Gepost op: 2017/12/07, 16:35:46 »
Er is een beroemd spreekwoord: "if it ain't broken, do'n fix it" of te wel: "als het niet kapot is ga er dan niet aan sleutelen". Heel jammer.

Deze is heel gevaarlijk, want de rest om je heen gaat wel vooruit, en die veranderingen kunnen naar uitpakken als je je spul niet onderhoud / bijwerkt / repareert!
it ain't broke now, but without fixing it will break catastrophically in the future!

FrSu

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: 2018/01/06, 12:26:16 »
Ik heb regelmatig dat Firefox pagina's niet opent. Lopertje links boven blijft dan maar heen en weer gaan. Afsluiten FF helpt niet. Afmelden systeem helpt niet, moet dan opnieuw opstarten. Irritant. :(

« Reactie #98 Gepost op: 2018/01/06, 12:28:51 »
Op de pc bevalt het me op zich wel. Niet meer en niet minder dan de vorige versies.
Het niet lekker meer werken van sommige add-ons vind ik wel een groot nadeel.

Op mijn mobiel is de nieuwe ff echter super traag. Een pagina laden kan me soms wel 2 minuten duren en 1 minuut moeten wachten is niks vreemds.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

« Reactie #99 Gepost op: 2018/01/06, 20:29:08 »
Op mijn mobiel is de nieuwe ff echter super traag. Een pagina laden kan me soms wel 2 minuten duren en 1 minuut moeten wachten is niks vreemds.

Net een update gedaan. Eindelijk was dat er.  :( En nog geen vooruitgang.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore