Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Koppelen netwerklocatie aan een map  (gelezen 1343 keer)

Koppelen netwerklocatie aan een map
« Gepost op: 2017/11/06, 10:31:09 »
Ik heb muziek op mijn nas staan, en die wil ik graag in mijn muziekmap (/home/thijs/Muziek) zien.

Ik heb de volgende regel aan /etc/fstab toegevoegd:
smb://nas.local/music /home/thijs/Muziek cifs credentials=/home/thijs/.smbcredentials 0 0Maar dit werkt niet.
sudo mount.cifs smb://nas.local/music /home/thijs/Muziek -o credentials=/home/thijs/.smbcredentialsen
sudo mount -t cifs --source //nas.local/music --target /home/thijs/Muziek -o credentials=/home/thijs/.smbcredentialsgeven dezelfde fout: Mounting cifs URL not implemented yet. Attempt to mount smb://nas.local/music

Ik gebruik ubuntu 17.10. Kan iemand mij verder helpen?

Re: Koppelen netwerklocatie aan een map
« Reactie #1 Gepost op: 2017/11/06, 10:41:24 »
Dit heb ik in fstab staan:
//xxx.xxx.xxx.xx/music /media/music cifs credentials=/home/maasnet/.smbcredentials,iocharset=utf8,vers=1.0,gid=1000,uid=1000,file_mode=0777,dir_mode=0777  0  0
In 17.10 wilde het bij mij in eerste instanttie ook niet lukken totdat ik vers=1.0 heb toegevoegd.
« Laatst bewerkt op: 2017/11/06, 10:43:06 door maasnet »
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: Koppelen netwerklocatie aan een map
« Reactie #2 Gepost op: 2017/11/06, 10:52:21 »
Het toevoegen van vers=1.0 werkte!
Dankjewel! :)