Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bleuthoot  (gelezen 1156 keer)

mrfawlty

• Gast
bleuthoot
« Gepost op: 2007/05/09, 20:32:16 »
heb sinds een aantal dagen ubuntu op mijn laptop staan, ierop zit ook bleuthoot, hoe kan ik deze activeren onder ubuntu.

Alvast bedankt

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
bleuthoot
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/09, 20:40:53 »
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline SiemonG

• Lid
bleuthoot
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/09, 20:51:12 »
Het ligt er een beetje aan wat je allemaal met je bluetooth wil doen.
Zoek bij synaptic package manager eens op 'bluetooth' (System>Administration>Synaptic Package Manager)dan kom je een boel dingen tegen bijv.
- gnome-bluetooth
- bluetooth (is een meta package met alle bluez dingen)

Als je bijvoorbeeld bestanden naar een bluetooth apparaat wil sturen:
- nautilus-sendto
Als je wil synchroniseren met je telefoon:
- multisync

Zoek ook eens met de zoekfunctie van het forum of van de wiki op bluetooth of bluez staat een boel interesants tussen.
The Ubuntu Counter Project - user number # 21754

Offline dennus

• Lid
bleuthoot
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/06, 19:43:19 »
In de documentatie staat dat je bestanden moet delen met BLUETOOTH, middels de volgende opdracht;

---
Na installatie moet dan "Bestanden delen met Bluetooth" aangezet worden (Toepasssingen > Hulpmiddelen > Bestanden delen met Bluetooth)
---

Ik heb dan wel de Engelstalige versie, maar in Applications, System Tools staat deze optie niet.  Ik heb overigens wel de GNOME-BLUETOOTH en de BLUEZ geinstalleerd staan.

Azalin

• Gast
bleuthoot
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/06, 19:52:18 »
Uhm, System tools = Systeemgereedschap. Waar jij moet zoeken is een paar menutjes hoger, net onder Grafisch geloof ik.

Offline dennus

• Lid
bleuthoot
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/06, 20:13:24 »
Daar zat alleen een dingetje waarmee je een icoontje link krijgt.  Ik ben gegaan naar SYSTEM -> PREFERENCES -> BLUETOOTH PREFERENCES. Daar heb ik gekozen voor ICON ALTIJD IN DE BALK. En nu draait hij als de brandweer. Toch bedankt voor het meedenken!