Ha Paul,
Wat ik wil is proberen een chat programma te maken, dat na aanmelding bij een server, een peer to peer verbinding kan organiseren. Dat moet via die hole-puncing-methode.
Ik ben erg benieuwd of dat wel werkt, maar dat moet wel. vele programmaas doen dat zo.
Dan is udp de beter keuze dan tcp. Vreemd, maar dat heeft met de werking van veel proxys en nat-routers te maken. Ik lees dat in sommige gevallen het nooit zal werken zelf.
Dat betekend dat je dus vanuit een bedrijfslokatie, niet naar een endere bedrijfslokatie , peer-to-peer kan kommuniceren.
Dat wil ik zelf een proberen, en wel via de X11-interface, met motif.
Nog steeds mijn favoriet!. Tenslotte is dat ook zo voor android. Dat is een soort van X11 upgrade zoals ik ewrgens tegenkwam.
Inderdaar lijkt het programmeren voor android heeeel veel op X11/motif.
Dus, daar zit de vraag , hoe maak ik een widget voor X11, en wel specifiek voor een IP-Socket
zowel lezen als schrijven.
Het is ook min of meer zo dat ik dit wil omdat ik niet gecharmeerd ben van skype, ( tot kort geleden wel ) maar nu laten ze de 32-bit linux vallen !. Dat blokkeerd meteen een vrij belangrijk kommunikatie kanaal voor mij, echt zwaar balen.
Alle ander serieuze chat programmaas willen je telefoon beheren...,nummer hebben etc.. mijn desktop is dat niet/heeft dat niet.
Dus zelf proberen en zien waar we uitkomen. En, het is een leuke bezigheid, zolang je verder kan.
Als ik nu domweg een button misbruik, dan gaat dat niet werken, omdat de interupt voor het aanroepen van de callback van de gebruiker moetkomen, en dat is niet het ip-verkeer.
Ik moet dus een widget hebben die eigenlijk op een door mij gedefinieerde actie/reactie moet reageren.
Dat plaatje is nog niet helemaal helder oe ik dat ga doen... maar het moet denk ik wel een zelfgemaakte widget zijn.
Hoop dat dit een en ander wat duidelijker maakt.