Dag allemaal,
Een van de belangrijkste reden om Windows vaarwel te zeggen was de Microsoft update/upgrade systematiek die, tenzij men er (zeker met betrekking tot de W10 upgrade) aandacht aan besteedde – dan pas alleen – gereguleerd kon worden naar eigen wens.
Ik zie nu een bestand, een upgrade zelfs, aangeboden worden in Updatebeheer wat naar ik vermoed dát doet waar ik in Windows nu net zo’n hekel aan had, het mogelijk maken van automatisch installeren van update/upgrades op de achtergrond (unattended)
Naam:
Automatic installation of security upgrades.
Beschrijving:
This package can download and install security upgrades automatically and unattended, taking care to only install packages from the configured APT source, and checking for dpkg prompts about configuration file changes.
This script is the backend for the APT::Periodic::Unattended-Upgrade option.
Met betrekking tot de laatste opmerking: ‘Backend’ vermoed ik dus dat er al updates die deze functie kunnen bewerkstelligen zijn geïnstalleerd. Die zijn mij nooit opgevallen.
Al met al wilde ik vragen of er de mogelijkheid bestaat in Xubuntu bepaalde updates, net als in Windows te verbergen.
Alvast dank voor een reactie!