Je moet wel je ereader (een Kobo in mijn geval) authoriseren en dat heb ik ook gedaan (hoe weet ik niet meer precies...).
En juist dat zou ik graag willen weten.
Één van mijn huisgenoten heeft een Kobo e-reader en wil e-booken lenen uit de bieb. We zijn vanochtend tevergeefs aan het knoeien geweest om die reader te authoriseren. Adobe Digital Editions 4.5 gedownload en geprobeerd te installeren m.b.v Wine, maar dat lukte niet. Daarna (via een tip op 'een' website) Play On Linux geïnstalleerd vanuit Synaptic Pakketbeheer.
Met POL kon ADE wél geïnstalleerd en daarna de pc geauthoriseerd. Maar daarna moet de e-reader ook nog geauthoriseerd worden en dát is een probleem, want de optie 'Apparaten'(of 'Devices' of 'naam.van.de.e-reader') is nergens te bekennen in ADE.
ADE starten en daarna de Kobo aansluiten op de pc,
of eerst de Kobo aansluiten en pas daarna ADE starten,
of de Kobo (veilig) verwijderen en opnieuw aansluiten terwijl ADE openstaat.....
Het maakt niet uit, in ADE blijft de optie 'Apparaten' onzichtbaar.
'k Heb uiteraard de nodige tijd besteed aan zoeken op het wereldwijde web, maar alle gebruiksaanwijzingen/probleemoplossingen gaan ervan uit dat je in ADE de optie 'Apparaten' ziet staan.
Misschien kan aartje zich nog herinneren hoe hij zijn Kobo e-reader heeft kunnen authoriseren (mijn dank zou groot zijn

) of heeft een van de andere kenners hier voor mij dé tip?
Of is dit een kwestie van jammer-maar-helaas-pindakaas?
't Wordt waarschijnlijk pas zondag of maandag eer ik hier weer kom, dus mócht iemand in de tussentijd een tip hebben, dan kan ik die pas over een paar dagen uitproberen.