Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Van Ubuntu naar Mint  (gelezen 290 keer)

Offline Cargamel

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Van Ubuntu naar Mint
« Gepost op: 2017/06/07, 17:15:38 »
Momenteel draai ik nog Ubuntu 14.04. Krijg bij het opstarten regelmatig bericht dat 16 beschikbaar is en of ik wil upgraden. Maar ik overweeg over te stappen naar Mint 18 Xfce. Kan ik direct na installatie .bestanden uit de .home map van Ubuntu 14 (.thunderbird, .dropbox, .mozilla, .sane, enz) probleemloos importeren (copy) of krijg ik daar problemen mee? 
2x DELL Optiplex GX620, Intel® P4 CPU 3.00GHz × 2: Ubuntu 14.04 LTS, Linux Mint, OpenSUSE, Windows XP
IBM NetVista, Type 2179 (bouwjaar 2001! - alles USB): Windows ME

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
Re: Van Ubuntu naar Mint
« Reactie #1 Gepost op: 2017/06/07, 19:04:08 »
Momenteel draai ik nog Ubuntu 14.04. Krijg bij het opstarten regelmatig bericht dat 16 beschikbaar is en of ik wil upgraden. Maar ik overweeg over te stappen naar Mint 18 Xfce. Kan ik direct na installatie .bestanden uit de .home map van Ubuntu 14 (.thunderbird, .dropbox, .mozilla, .sane, enz) probleemloos importeren (copy) of krijg ik daar problemen mee?
Kan doorgaans probleemloos. Beperk het wel tot instellingmappen van toepassingen; ga geen systeeminstellingen overkopiëren.

Offline Cargamel

• Lid
Re: Van Ubuntu naar Mint
« Reactie #2 Gepost op: 2017/06/08, 21:16:06 »
Dank. Het lijkt me duidelijk dat ik geen systeem-mappen moet overzetten, anders krijgen we weer een nieuwe variant van Ubuntu  :o
2x DELL Optiplex GX620, Intel® P4 CPU 3.00GHz × 2: Ubuntu 14.04 LTS, Linux Mint, OpenSUSE, Windows XP
IBM NetVista, Type 2179 (bouwjaar 2001! - alles USB): Windows ME