Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Advies nodig bij een (voor mij) ambitieus project.  (gelezen 1202 keer)

Offline rockbert

  • Lid
Advies nodig bij een (voor mij) ambitieus project.
« Gepost op: 2017/05/30, 12:17:33 »
Goeiedag experts,

Ik zou graag wat advies hebben over het volgende. ik heb wat servers op de kop kunnen tikken (3 x proliant ml 370 g5) en wil hier graag het volgende mee doen:

- een terminal server maken om met thin clients grafisch gebruik van te kunnen maken.
- alle servers moeten als 1 server werken en ik wil er graag 1 bijzetten als het nodig is om de gezamelijke kracht op te kunnen schalen
- de extra servers zouden eigenlijk als zij niet nodig zijn moeten "slapen" en pas aan gaan als ze nodig zijn. (stroomkosten :-) )
- kortom een schaalbare supercomputer die met een grafische interface te benaderen is.

waarom?
- ik wil graag weten of het mogelijk is om alle "kracht" van de gezamelijke  32 cores ( 6 xeons ) te gebruiken om bijvoorbeeld iets met blender te renderen.
- omdat het leuk is

wat heb ik al?
- ubuntu 16.04 server editie staat op alle servers
- ip adressen zijn vast
- ben begonnen met beowulf. loopt nog niet lekker en geeft waarschijnlijk niet het gewenste resultaat

Ik heb vooral een richting nodig. nu probeer ik alles wat ik kan vinden kan op inet. vallen en opstaan is het devies. mar ik heb te weinig kennis om het goede pad te kiezen. Als jullie advies en misschien links hebben naar kennis kan ik wat gerichter gaan experimenteren

Alvast bedankt en MVG

Mark






Offline Gamer

  • Lid
« Laatst bewerkt op: 2017/06/02, 22:09:48 door Gamer »