Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: inloggen op Ubuntu 14.04 lukt niet meer  (gelezen 1298 keer)

Offline rman

  • Lid
inloggen op Ubuntu 14.04 lukt niet meer
« Gepost op: 2017/05/19, 17:04:22 »
Op mijn desktop, dual boot windows 7 en Ubuntu 14.04 lukt met mij niet -meer- om in te loggen.
Nadat ik in Grub, ubuntu heb geselecteerd kom ik bij het inlogscherm als ik hier mijn wachtwoord geef en enter doe, verschijnt het zelfde inlogscherm weer. Gastsessie geeft hetzelfde resultaat.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen?
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

Offline rman

  • Lid
Re: inloggen op Ubuntu 14.04 lukt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2017/05/26, 09:48:54 »
Niemand een idee?   :|
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

Offline ajjp

  • Lid
Re: inloggen op Ubuntu 14.04 lukt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2017/05/26, 10:10:24 »
Citaat
Niemand een idee?
Niet geschoten is altijd mis: kun je via Grub nog met een oudere kernelversie opstarten?

Re: inloggen op Ubuntu 14.04 lukt niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2017/05/26, 12:46:33 »
Staat er, in het rood, een vermelding bij?

Misschien de numlock-toets gebruikt bij het opgeven van het wachtwoord ? Indien wel, dan controleren of die ingeschakeld is ...en opnieuw uw wachtwoord ingeven (wachtwoord kan hoofdletter - of cijfer gevoelig zijn ...)
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline rman

  • Lid
Re: inloggen op Ubuntu 14.04 lukt niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2017/05/26, 15:02:17 »
Citaat
Niemand een idee?
Niet geschoten is altijd mis: kun je via Grub nog met een oudere kernelversie opstarten?
Ja dat kan. Er zijn nog 2 oudere kernelversies. Helaas het zelfde resultaat.
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

Offline rman

  • Lid
Re: inloggen op Ubuntu 14.04 lukt niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 2017/05/26, 15:05:21 »
Staat er, in het rood, een vermelding bij?

Misschien de numlock-toets gebruikt bij het opgeven van het wachtwoord ? Indien wel, dan controleren of die ingeschakeld is ...en opnieuw uw wachtwoord ingeven (wachtwoord kan hoofdletter - of cijfer gevoelig zijn ...)
Nee geen vermelding in het rood of iets anders. Wachtwoord is goed.
Ik ben bang dat ik zonder grafische omgeving -mijn- data er af zal moeten halen en opnieuw de Ubuntu er op ga zetten.
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

Offline AlexKM

  • Lid
Re: inloggen op Ubuntu 14.04 lukt niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 2017/06/12, 12:49:30 »
Hallo,
Ik heb het zelfde met ubuntu 16.04 LTS. Dit is het enige os op mijn hp laptop met ssd. Ik vermoed dat het te maken heeft met de nvidia driver.
Als ik het juiste wachtwoord ingeeft kom ik terug op het inlogscherm (weer met te hoge resolutie (dus te grote letters e.d.)). Als ik een verkeerd WW gebruik krijg ik een mededeling daaromtrent. Wat ook anders is, is dat ik rechtsboven bij het aan/uit-zonnetje alleen kan kiezen tussen pauzestand en afsluiten. Normaal zijn daar meet opties.
Elders op het web kwam ik hetzelfde tegen met iemand die draaide op kubuntu. Het zou met Xauthotity te maken hebben. Ik durfde zijn sudo echter niet over te nemen, omdat hij kubuntu en ik ubuntu gebruikt.
Ik heb maanden lekker gedraaid, ofschoon bij de installatie wat nvidiadriver issues waren.
Ook kwam bij opstarten altijd het nvidia logo op het scherm, hetgeen ik op m'n vorige laptop niet had.
Heeft iemand een oplossing?
En zo niet, hoe kan ik een herinstallatie doen zonder al m'n data en instellingen kwijt te zijn?
Alvast hartelijk dank,
Alex

Offline rman

  • Lid
Re: inloggen op Ubuntu 14.04 lukt niet meer
« Reactie #7 Gepost op: 2017/06/13, 19:03:36 »
Hallo,
Ik heb het zelfde met ubuntu 16.04 LTS. Dit is het enige os op mijn hp laptop met ssd. Ik vermoed dat het te maken heeft met de nvidia driver.
Als ik het juiste wachtwoord ingeeft kom ik terug op het inlogscherm (weer met te hoge resolutie (dus te grote letters e.d.)). Als ik een verkeerd WW gebruik krijg ik een mededeling daaromtrent. Wat ook anders is, is dat ik rechtsboven bij het aan/uit-zonnetje alleen kan kiezen tussen pauzestand en afsluiten. Normaal zijn daar meet opties.
Elders op het web kwam ik hetzelfde tegen met iemand die draaide op kubuntu. Het zou met Xauthotity te maken hebben. Ik durfde zijn sudo echter niet over te nemen, omdat hij kubuntu en ik ubuntu gebruikt.
Ik heb maanden lekker gedraaid, ofschoon bij de installatie wat nvidiadriver issues waren.
Ook kwam bij opstarten altijd het nvidia logo op het scherm, hetgeen ik op m'n vorige laptop niet had.
Heeft iemand een oplossing?
En zo niet, hoe kan ik een herinstallatie doen zonder al m'n data en instellingen kwijt te zijn?
Alvast hartelijk dank,
Alex
Alex . Ik heb Ubuntu 16.04 geinstalleerd. Is niet tof wat er is geen support van AMD voor mijn grafische kaart (HD5750)
Je kan een live sessie starten met de cdrom of usb stick en dan je data kopieren.
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

Offline vanadium

  • Lid
Re: inloggen op Ubuntu 14.04 lukt niet meer
« Reactie #8 Gepost op: 2017/06/13, 21:24:39 »
Enkele postjes beneden kwam Alex met een gelijkaardig probleem, en hij heeft zelf de oplossing gevonden: kijk eens of het voor jou ook werkt? https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=102399.0