Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gnome beschrijvingen aanpassen  (gelezen 487 keer)

Offline rightsaid

  • Lid
gnome beschrijvingen aanpassen
« Gepost op: 2017/04/26, 14:24:20 »
Hoewel ik Debian gebruik hoop ik toch dat iemand antwoord heeft op mijn vraag over Gnome.
Ik heb Gnome nog maar net in gebruik maar ik kan nergens vinden waar ik de beschrijvingen die bij die iconen staat kan aanpassen..

Fred

Offline vanadium

  • Lid
Re: gnome beschrijvingen aanpassen
« Reactie #1 Gepost op: 2017/04/26, 15:24:21 »
Die beschrijvingen worden ontleend aan het overeenkomstige  .desktop bestand. Die bestanden geven aan de shell alle nodige informatie over het programma, waaronder de naam in functie van de systeemtaal. Systeembrede .desktop bestanden bevinden zich in /usr/share/applications. Gebruikers-specifieke .desktop bestanden bevinden zich onder .local/share/applications. Die laatste hebben voorrang op de systeembreede. Je kan dus een systeembreed .desktop bestand kopieren naar .local/share, en dat laatste aanpassen (geen beheerdersrechten nodig). Verander daar de naam die overeenkomt met je taal "Name=..." is de standaard (Engelse) naam, "Name[nl]=" is de Nederlandse naam. Alleen de "locale" versie met je aangepaste naam zal in je programma's verschijnen.

Ook geldig voor de meeste andere desktopomgevingen, trouwens.

Offline rightsaid

  • Lid
Re: gnome beschrijvingen aanpassen
« Reactie #2 Gepost op: 2017/04/27, 16:58:04 »
Ook geldig voor de meeste andere desktopomgevingen, trouwens.

Dankje voor je reaktie.
Zo werkt het prima. Maar is er naar jou weten geen ' tool' voor..?

Fred

Offline vanadium

  • Lid
Re: gnome beschrijvingen aanpassen
« Reactie #3 Gepost op: 2017/04/27, 18:05:59 »
Ik denk dat de menueditor, Alacarte, in de achtergrond .desktopbestanden voor jou op die manier aanpast. Kun je eens proberen.