Er wordt geschreven dat Dash to Dock niet meer ondersteunt zal worden in deze distro.
Deze informatie klopt niet. In de
blog van één van de ontwikkelaars wordt duidelijk aangegeven dat er contact is met de ontwikkelaar van Dash-to-dock, dat Dash-to-dock naast Ubuntu kan geïnstalleerd worden en dat Ubuntu Dock de ontwikkelingen van Dash-to-dock zal blijven volgen. Beide extensies gebruiken dezelfde configuratieinstellingen (dconf). Aanpassingen aan Dash-to-dock werken dus ook door in Ubuntu Dock. De enige bedoeling van Ubuntu Dock is het aantal instellingen dat direct zichtbaar is voor de gebruiker, sterk te beperken.
In je voorgaande post schrijf je dat het een aangepaste vorm gaat krijgen met medeweten van de maker.
Wordt die aangepaste vorm dan de standaard, en dus ook bruikbaar voor andere distrinbuties?
Ubuntu Dock is die aangepaste vorm: enigste verschil: het instellingenscherm van Dash-to-dock is eruit gesloopt (ander verschil: ern zijn andere standaardinstellingen). Ubuntu Dock zal niet via de gnome-extensions site verdeeld worden, en zal dus niet (gemakkelijk) in andere distributies kunnen gebruikt worden. Heeft ook geen zin, want er is Dash to Dock die dezelfde features heeft en meer.
Zo wil ik graag op de plaats van Activiteiten in het panel de extension Applications Menu hebben. Vooralsnog is dat niet werkend.
Wellicht is er een verband?
Toch heb ik zelf het idee dat steeds meer extensions het niet meer doen of er verschijnt een error.
Jullie
werken testen nu
met de nieuwste gnome versie, de (toekomstige) 3.26, en dan nog wel met een ontwikkelingsversie: gnome 3.26 is nog niet af.. Zoals we weten, kunnen dergelijke upgrades extensies breken en moeten die aangepast worden. "Applications menu" is een "core-extensie" onderhouden door gnome zelf. Ik vermoed dat dit zeker terug zal werken van zodra Gnome 3.26 er is. Ook andere extensies moeten (mogelijk) upgedated worden.
Ik neem aan dat het intelligent verbergen van Ubuntu Dock toch heel makkelijk instelbaar behoort te zijn.
De instelling om de dock te verbergen, is er. Als die nu niet goed werkt, dan is dat zeker de bedoeling in het afgewerkte product.