Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LibreOffice onder Windows 10  (gelezen 1768 keer)

Offline jabuca

  • Lid
LibreOffice onder Windows 10
« Gepost op: 2017/03/28, 10:17:34 »
Zondagmiddag was ik meteen van mijn kleinkinderen bij een Media winkel, in het midden van het land, voor
een lnieuwe laptop. Er was een leuke uitgezocnt, waar MS Office 30 dagen gratis te gebruiken was, daarna kon dit pakket gekocht voor € 130. Waarop ik de vraag stelde of hier ook LibreOffice opgebruikt kon worden. Ik kreeg toen als antwoord, nee, dit was alleen online te gebruiken. Ik antwoorde dat deze man geen gelijk had, ik heb mij fatoen bewaard, en hem duidelijk gemaakt, dat hij zich beter moet verdiepen in Open Source, voor zo een antwoord te geven
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline HWE64

  • Lid
Re: LibreOffice onder Windows 10
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/28, 10:46:54 »
Zondagmiddag was ik meteen van mijn kleinkinderen bij een Media winkel, in het midden van het land, voor
een lnieuwe laptop. Er was een leuke uitgezocnt, waar MS Office 30 dagen gratis te gebruiken was, daarna kon dit pakket gekocht voor € 130. Waarop ik de vraag stelde of hier ook LibreOffice opgebruikt kon worden. Ik kreeg toen als antwoord, nee, dit was alleen online te gebruiken. Ik antwoorde dat deze man geen gelijk had, ik heb mij fatoen bewaard, en hem duidelijk gemaakt, dat hij zich beter moet verdiepen in Open Source, voor zo een antwoord te geven
Ik heb ook op de dual boot pc met W10, LibreOffice draaien. Gebruik ik niet vaak omdat ik hoofdzakelijk Xubuntu met LO gebruik. Het is maar voor nood.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: LibreOffice onder Windows 10
« Reactie #2 Gepost op: 2017/03/28, 11:01:45 »
Ik heb ook op de dual boot pc met W10, LibreOffice draaien. Gebruik ik niet vaak omdat ik hoofdzakelijk Xubuntu met LO gebruik. Het is maar voor nood.
Voor noodgevallen... Dat is hier ook zo.

MS office is een dure grap en elk jaar: 69€ per jaar voor standalone+tablet+smartphone, 99€ per jaar voor maximum 5 standalone+...
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

swake

  • Gast
Re: LibreOffice onder Windows 10
« Reactie #3 Gepost op: 2017/03/28, 11:42:22 »
Dat is een algemeen probleem . Dat heeft niets met Windows te maken, niet met Linux of eender welk ander OS . Dat zijn verkopers die weten hoe ze een computer moeten aanzetten, je tonen dit en dat kun je met de computer maar eens je een vraag stelt staan ze daar voor aap , en kunnen je vraag niet beantwoorden of beantwoorden ze helemaal verkeerd .

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: LibreOffice onder Windows 10
« Reactie #4 Gepost op: 2017/03/28, 12:20:03 »
Zo heb ik 2 jaar geleden een demonstratie gegeven in een (grote) computer winkel, om te laten zien wat Linux is.
Ze werden getracteerd op Xubuntu waarin met VirtualBox Windows XP en Ubuntu naast elkaar stonden.
Dit hadden ze nog nooit gezien, zeker niet op een laptop die zonder OS geleverd was...........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: LibreOffice onder Windows 10
« Reactie #5 Gepost op: 2017/04/05, 14:13:42 »
ik heb een keer in t apple-gedeelte van de mediamarkt zoiets voor elkaar gekregen.
voor de duidelijkheid: bij apple heb je alleen trainees die jouw vragen gaan stellen zodat jij moet uitleggen aan hun hoe goed hun product wel niet is, zodat je nog meer overtuigd raakt.
Ik probeerde alleen zware technische dingen te doen op die mac waar die trainees nog nooit van gehoord hadden, zoals bijvoorbeeld via een terminal GIT gebruiken (wat vervelend was want al die folders zijn automatisch verborgen in OSX want OSX is voor digibeten en digibeten "snappen dat niet"). daarop kreeg ik de vraag "waarom zou je dat uberhoupt willen? dat is toch veel te ingewikkeld?" en ik zo van "omdat ik dit iedere dag meerdere keren nodig heb!!" "ja maar je kunt toch met een grafisch iets werken? dat is juist het geweldige van mac" en ik zo van "de GUI heeft geen support voor complexe dingen zoals 2 branches samenvoegen waarbij je 2 commits eruit weglaat, daarom wil ik de command-line tools". medewerkers hadden geen flauw idee waar ik t over had :(

Re: LibreOffice onder Windows 10
« Reactie #6 Gepost op: 2017/04/06, 11:10:56 »
Ik heb wat andere ervaringen hiermee. Bij de lokale mediamarkt hier loopt minstens 1 'nerd' rond die mij prima antwoorden wist te geven. Ik kreeg bij de printer zelfs de schriftelijke bevestiging op de rekening de schriftelijke bevestiging dat hij onder linux zou werken en dat ik hem terug mocht brengen als dat niet zo zou zijn.

Daar tegenover zijn ze op de basisschool verbaasd dat mijn kind "met apple kan werken".  =D

Weet je? Ik vind de onbekendheid van linux ook wel zijn charmes hebben. Want reken er maar op dat als linux de gangbare os zou zijn dat daaronder allerhande backdoors en rotzooi zou opduiken zoals nu elders gebeurd.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore