Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe installeer je een fotoboek (Ubuntu 16.04) ?  (gelezen 84 keer)

Offline Frairtruck

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Hoe installeer je een fotoboek (Ubuntu 16.04) ?
« Gepost op: 2017/03/19, 17:32:50 »
Er zijn heel wat mogelijkheden: Pixum, CEWE,..

Ik kan enkel op hun website de vrije download aanklikken om vervolgens de file Setup_Fotoinsight_Designer.tgz (alleen lezen) in de map mijn documenten terug te vinden. Als ik daarop dubbelklik zie ik dat de file twee delen bevat:

EULA.txt
install.pl

uitpakken kan ik niet naar downloads omdat ik dan de foutmelding krijg geen schrijfrechten te hebben. Als ik uitpak naar de map mijn documenten en vervolgens
sudo ./install.pl
ingeef als commando voor de terminal dan verschijnt deze foutmelding:

sudo: ./install.pl: opdracht niet gevonden

Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan ?

Wist u dat wikipedia niet bestond zonder Ubuntu, KLM niet kon opstijgen zonder Ubuntu en dit besturingssysteem zelfs in de ruimte wordt gebruikt. Veel antwoorden vindt u op onze Ubuntu wiki's of in het archief.

Offline gerardZ

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: Hoe installeer je een fotoboek (Ubuntu 16.04) ?
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/19, 18:57:17 »
probeer es in de terminal
chmod +x install.pl

daarna
./install.pl

als ./install.pl niet werkt dan vanaf de terminal
perl install.pl

groet, Gerard