Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Programma's reageren niet  (gelezen 1779 keer)

Guimo

• Gast
Programma's reageren niet
« Gepost op: 2006/03/21, 17:39:26 »
Goeie dag,

Na de vele positieve verhalen gehoord te hebben over Linux heb ik vandaag zelf eindelijk ook Ubuntu geinstalleerd. De installatie ging verbazingwekkend soepel, tot ik helemaal klaar was en mijn netwerkinstellingen wou wijzigen om Internet te activeren.

Ik kan echter Netwerk maar niet openen. Er verschijnt wel een balkje onderaan waarin staat dat het programma wordt geopent, maar na enkele seconden verdwijnt deze gewoon weer. Hetzelfde geldt voor Gebruikersinstellingen.

Aan het begin krijg ik ook een melding dat mijn internet adres niet gevonden kan worden waardoor GNOME niet goed kan functioneren. Ik weet niet of dit een oorzaak kan zijn, maar ik meldt het er voor de zekerheid maar bij.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

« Reactie #1 Gepost op: 2006/03/21, 19:57:51 »
Dat is waarschijnlijk de oorzaak. Wat is de inhoud van het bestand /etc/network/interfaces ?

Guimo

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/03/22, 12:24:12 »
Probleem opgelost :) Mijn vader had gelukkig ook wat kennis over Linux en heeft me uit het water gevist.

Bedankt voor de moeite in ieder geval