Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beryl instellingen -> computer loopt vast  (gelezen 676 keer)

Machiel

• Gast
Beryl instellingen -> computer loopt vast
« Gepost op: 2007/05/05, 22:54:59 »
Ik heb op mn computer de laatste versie van Ubuntu (64 bit) staan met beryl. Alles ging goed totdat ik een instelling van Beryl veranderde waardoor de computer vastliep, en bij elke reboot na het inloggen het scherm bruin bleef. Dat schermpje waar nautilus ofzo staat komt nog wel ff, en dan zie ik de taakbalk een moment, maar die gaat dan weg.

De instelling die ik verandere was bij "Window manager", de bovenste optie was beryl, de onderste Gnome, maar daartussenin stond er nog een, weet niet meer hoe het heette. Maargoed, toen ik beryl net geinstalleerd had, had ik die instelling al een keer geprobeerd, maar na een reboot via recovery mode (zonder daar echt iets te doen) deed hij het weer. Maar nu klikte ik er dus per ongeluk weer op, en is ubuntu op geen enkele manier meer aan de praat te krijgen.

En ik wil niet alles opnieuw moeten installeren, deze installatie is nog geen 2 weken oud.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,

Machiel

Offline Mario

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/05, 23:14:42 »
terug opstarten in recvery mode inloggen met naam en wachtwoord
sudo startx invoeren
navigeren naar je homemap
verborgen bestanden tonen aanvinken
map .beryl naar prullenbak verwijzen (en leegmaken) alle je persoonlijke instellingen worden zo teniet gedaan
terug opstarten
opmerking:beter om beryl niet op te starten bij sessie, zitten nog soms bugs in
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

Offline Soul-Sing

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/06, 09:48:24 »
bij de windowsmanager heb je de keus uit: beryl/ compiz en metacity.
in het vervolg bij problemen: zet beryl terug in metacity.

Machiel

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/06, 13:08:09 »
Ik heb het gedaan zoals Mario zei, maar ik krijg nog steeds alleen maar een bruin scherm na het inloggen.

Machiel

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/06, 15:21:02 »
Omg hij doet het weer :D

Ik heb zoals mario zei via recovery mode met startx op het gewone scherm weten te komen, daar vandaan heb ik uit de root map enkele mappen en bestanden gekopieerd naar /home/machiel
O.a. .metacity .beryl en .beryl-managerrc, daarna reboot naar de gewone modus en alles deed het weer, k moet nu alleen beryl ff opnieuw instellen.