Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie Ubuntu 14.04 mislukt door Grafische kaart  (gelezen 814 keer)

Offline TheSeek

• Lid
Installatie Ubuntu 14.04 mislukt door Grafische kaart
« Gepost op: 2015/01/18, 11:29:02 »
Goedemorgen,

Ik heb zojuist ubuntu geinstalleerd op een oude pc. Na de herstart krijg ik echter de melding "The system is running in low-graphics mode". Ik moet de de grafische kaart handmatig installeren. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Dit zou de grafische kaart moeten zijn:
VGA compatible controller: VIA Technologies, Inc. KM400/KN400/P4M800 [S3 UniChrome] (rev 01)

alvast bedankt voor het antwoord.

Mvg TheSeek

Re: Installatie Ubuntu 14.04 mislukt door Grafische kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/18, 11:39:11 »
Ai, VIA is helaas een probleemkindje op Linux... sowieso zou ik op een 'oude PC' ook geen Ubuntu installeren maar eerder Xubuntu of Lubuntu: http://ubuntu-nl.org/afgeleiden/introductie

Offline TheSeek

• Lid
Re: Installatie Ubuntu 14.04 mislukt door Grafische kaart
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/18, 12:13:59 »
Oké,  maar werkt het onder lubuntu dan waarschijnlijk wel? Zit er veel verschil tussen de versies?

Alvast bedank!