Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TTY-sessions - login incorrect  (gelezen 996 keer)

Offline hadez

• Lid
TTY-sessions - login incorrect
« Gepost op: 2007/03/17, 13:48:09 »
hallo,

ik heb sinds deze week Feisty Fawn. Maar daarvoor had ik dit probleem ook al: als ik in een virtuele terminal ga zitten (ctrl-alt-f1-f6) dan moet ik opnieuw inlogen. Maar, hij herkent, of wil mijn loginnaam niet herkennen :(. Hij geeft de "error" login incorrect terug. Ik kan niets aanpassen in een X-omgevind, omdat die niet goed geinstaleerd is in Feisty. Maar die wil ik via zo'n terminal gaan reparen. Maar dan moet ik eerst natuurlijk wel kunnen inloggen...

mvg,
hadez

Offline siegi

• Lid
TTY-sessions - login incorrect
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/17, 16:32:32 »
zou het kunnen dat in text mode je keyboard op qwerty staat en terwijl je een azerty keyboard hebt?  
Voor alles in x is dat een apparte configuratie, dus het betekent niet dat als je in x azerty hebt dat je het automatisch in text mode ook hebt