Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iemand enig idee hoe google talk werkt op linux?  (gelezen 1280 keer)

Iemand enig idee hoe google talk werkt op linux?
« Gepost op: 2012/07/10, 08:52:50 »
Hallo,

ik kreeg een uitnodiging van iemand uit mijn familie in mijn mail om google talk te installeren. Ik heb dus een google gmail account aangemaakt daarvoor en wou google talk installeren maar dat werkt niet. Ik heb het geprobeerd te downloaden en dan openen met Wine maar er gebeurt niks. Werkt google talk wel op linux?

Ik heb ubuntu op de laptop staan,  alleen weet ik niet meer welke versie dat is. Heeft iemand misschien ook een idee waar je dat kan vinden? Ik weet dat ik vorig jaar in december alles geïnstalleerd heb maar de versie van toen kon ik niet mee overweg en dan heb ik 1 of 2 versies eerder geïnstalleerd. Die staat er nog altijd op.

Alvast bedankt voor de hulp.

Vriendelijke groeten,

Els

Re: Iemand enig idee hoe google talk werkt op linux?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/10, 09:36:14 »
Heb het nooit gebruikt, maar:
https://www.google.com/chat/video

Daar staat ook Linux bij en als ik daar op download klik kan ik een .deb bestandje ophalen (even kijken of je 32- of 64-bit moet hebben).

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/10, 09:38:54 »
Na het installeren van dat .deb bestand (dus niets met Wine!) heb je een Google Talk plugin beschikbaar in je onder Linux geïnstalleerde webbrowser (meestal Firefox, maar een andere kan dus ook). Gewoon inloggen in GMail en dan kun je onder chatten een videochat optie vinden die ook werkt en een veel beter beeld geeft dan Skype!

Ongeacht welke versie van Ubuntu of Debian je hebt, je kunt altijd opvragen welke versie het is door een terminal te openen en het volgende te typen:
lsb_release -aof
cat /etc/issue.net

« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/10, 10:05:43 »
.Deb-je installeren, browser herstarten en klaar is Kees.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/10, 10:21:59 »
Gaat ook uitstekend met Pidgin staat standaard in Xubuntu bij Ubuntu weet ik niet maar is dan ook te vinden in het software center.
Ik zelf doe het via mijn browser en dan heb je geen debje etc voor nodig.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/10, 10:24:11 »
Bedankt allemaal voor de uitleg. Ik weet niet zeker of het nu werkt. Ik heb geprobeerd de uitleg te volgen maar ik denk dat het met die voice en beelddingen ergens misgelopen is. Het is niet zo belangrijk, ik denk niet dat ik dat programma veel ga nodig hebben.
Ik heb ook Pidgin, Emphaty en skype, manieren genoeg om bereikt te worden en ik gebruik ze weinig.

Bedankt ook voor het commando om te weten te komen welke versie van Linux ik op de computer had, dat heb ik nu kunnen zien.

« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/10, 13:10:23 »
Na het installeren van dat .deb bestand (dus niets met Wine!) heb je een Google Talk plugin beschikbaar in je onder Linux geïnstalleerde webbrowser (meestal Firefox, maar een andere kan dus ook). Gewoon inloggen in GMail en dan kun je onder chatten een videochat optie vinden die ook werkt en een veel beter beeld geeft dan Skype!

Ongeacht welke versie van Ubuntu of Debian je hebt, je kunt altijd opvragen welke versie het is door een terminal te openen en het volgende te typen:
lsb_release -aof
cat /etc/issue.net

Of nog simpeler: op het bureaublad druk op F1 ;)

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/10, 13:41:39 »
Dat werkt alleen bij welbepaalde desktops, als je het ongeacht de gebruikte desktop of ongeacht de gebruikte linux-distributie wil weten heb je de terminal nodig.

« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/10, 14:36:50 »
Maar we gaan er vanuit dat TS Ubuntu gebruikt, want dat staat in zijn OP.

Tevens kun je deze informatien meer vinden bij Systeeminstellingen -> Details.

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2012/07/10, 15:25:48 »
Dan hangt er nog vanaf welke Ubuntu. Bij Ubuntu 10.04 LTS, bijvoorbeeld, levert een druk op F1 op de desktop alleen een hulpvenster op met geen informatie over welke versie je draait. Daarvoor moet je de systeemmonitor dan starten in Systeem/Beheer/Systeemmonitor.

« Reactie #10 Gepost op: 2012/07/10, 21:01:48 »
Dan hangt er nog vanaf welke Ubuntu. Bij Ubuntu 10.04 LTS, bijvoorbeeld, levert een druk op F1 op de desktop alleen een hulpvenster op met geen informatie over welke versie je draait. Daarvoor moet je de systeemmonitor dan starten in Systeem/Beheer/Systeemmonitor.

1 of 2 versies eerder dan december vorig jaar, zie ik. Oftewel de TS zal 11.04 hebben waarop dat trucje wel werkt. Lezen is ook een kunst, ik weet dat ik soms ook wel eens ergens overheen lees ;)