Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nokia  (gelezen 23123 keer)

Re: Nokia
« Reactie #75 Gepost op: 2012/03/26, 22:38:38 »
Ping is net als WhatsApp, maar dan tussen BlackBerry's. Inderdaad is BB erg populair bij de jeugd tezamen met de iPhone, helaas.
Maar dat zegt weinig. Het is namelijk voornamelijk in NL, België en Suriname waar BB zeer populair is. Op wereldwijd vlak zijn die 3 landen slechts een schoenzool van de afzetmarkt. In andere landen is BB of niet populair of is de populariteit afnemend. BB is dus wel degelijk in een slechte positie op het moment.

Ik vind die blauwe Lumia ook wel mooi. Vind alleen WP7 wat minder. Zou persoonlijk liever voor een N9 gaan. Exact hetzelfde design maar wel met een beter OS ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/03/26, 22:41:07 door Vistaus »

« Reactie #76 Gepost op: 2012/03/26, 22:41:37 »
Wat is ping eigenlijk?

Ping is een andere benaming voor Blackberry Messenger; een soort WhatsApp exclusief voor Blackberry-gebruikers. Voor een zeker bedrag per maand kan men elkaar berichten sturen.

Vistaus was me voor. :P

« Reactie #77 Gepost op: 2012/03/26, 22:42:54 »
Ik heb vernomen van iemand van The Phone House in België dat 4 op 10 verkochte Blackberry's (vooral de Curve-reeks) gewoon uitvallen en dienen teruggestuurd naar de fabriek.
Ook de Bold (hun paradepaardje) schijnt veel freezes te kennen, waar een harde reset niets oplevert.

Ping is een deel van het Blackberrynetwerk dat toelaat oneindig veel berichtjes te sturen van BB naar BB. Vandaar de populariteit bij jongeren.

Dit terzijde even vermeld in een BB OF-topic modus  :-X

Nokia doet een goede zaak met die Lumia's zo veel is zeker. Heb de gelegenheid eens gehad om met eentje even te mogen spelen en ik vond het ook wauw !
Dat Windows-OS op telefoons blijft een zeer goede indruk op me maken, en ik ben aan het overwegen om het terug te porten op mijn HD2.
Maar de liefde voor Linux is groter.

Edit: Vistaus is me voor XD
« Laatst bewerkt op: 2012/03/26, 22:45:08 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Dave

• Lid
« Reactie #78 Gepost op: 2012/03/26, 23:50:59 »

Nokia doet een goede zaak met die Lumia's zo veel is zeker.

grapjas  =D

« Reactie #79 Gepost op: 2012/03/27, 00:10:50 »
Dus wat is het verschil tussen deze "Ping" en e-mails (waar je met een goed data-abonnement ook praktisch een ongelimiteerd aantal van kan versturen)?

Trouwens, waarom zit iedereen tegenwoordig alles Ping te noemen? Eerst Apple, nu blackberry... Wat zeggen de makers van inetutils daar wel niet van :P (the original ping ;) )

De meeste mensen die ik ken zijn Android of jailbreaked iOS ("Als het niet te jailbreaken was zou ik het nog eens niet aanraken!") fans. Maar goed, ik ga dan ook voornamelijk met informatica-enthousiasten om :)

On topic: Als Nokia denkt een goede zet te maken door Windows Phone 7 mee te leveren, dan is dat hun idee en moet de markt maar spreken. Ik persoonlijk heb nog maar een paar keer Windows Phone 7 in werking gezien, en alhoewel het me degelijk leek, vond ik het voor mij persoonlijk minder aantrekkelijk dan bijvoorbeeld Android, omdat dat open source is -- en in tegenstelling tot de meesten hier (verbeter mij als ik niet correct ben) is dat meer dan een "kwaliteitslabel" voor mij aangezien ik programmeur ben en dus effectief dingen aanpas aan mijn software.

Windows is, IMHO, lang zo slecht niet meer. Windows 7 (voor desktops) is een van de betere producten van Microsoft en een degelijk OS waar ik niets mee in zit om mee te werken, op het afschuwelijke ramverbruik na. Qua quality assurance is Win7 beter afgewerkt dan sommige Linuxdistributies (op sommige punten zelfs beter dan Ubuntu). Windows 7 is gemaakt met een iets professionele gebruiker in gedachten (ook al wegens het feit dat ze zoveel dingen "under the hood" van Unix hebben nagemaakt). Win8, daarentegen, is weer op Microsoft's klassieke 8-12 jaar en 65+ gericht.

Anyways, we kunnen blijven doorzagen tot het oneindige dat Windows Phone 7 geen Linux is en dat we allemaal zoveel liever Linux hebben want Linux is open source en Linux Linux Linux. Face it, Windows Phone 7 is relatief goed, maar geen grote marktspeler. Wees liever tevreden dat Google met Android zo een goede markt voor Linux heeft weten te bereiken dan te zeveren dat "Oh nee, er staat 'Windows' bij! Dus moet het wel heel erg slecht zijn!" etc...

You get my point ;)

- Sey
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

« Reactie #80 Gepost op: 2012/03/27, 00:36:24 »
@Stefan en Joris: Ghehe =D

@SeySayux: Helaas sla je de plank een beetje mis hier. BlackBerry had Ping al een aantal jaar vooraleer Apple ermee kwam.

Ontopic: het maakt mij niet uit of een OS open source is of niet. Natuurlijk heb ik een sterke voorkeur voor een open source OS, maar in principe is dat niet doorslaggevend voor mij. Als het prima werkt, dan werkt het prima. Source code of niet.
In mijn geval ook. Ik vind Android een waardeloos systeem. Heb er maandenlang mee gewerkt (en onlangs nog even met ICS op tablet gespeeld) en ik kan er persoonlijk niet echt mee werken. Vind het té aanpasbaar en de werkwijze is niet voor mij weggelegd.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #81 Gepost op: 2012/03/27, 01:23:02 »
Dus watsapp voor kinderen.

Bij mijn kennisen en vrienden kring is het voornamelijk Android en een enkele iPhone en WP7.
Er zijn er nog bij met een oud ding en met windows mobile.
Wat ik wel merk is, is dat degene die nu naar een nieuwe gaan kijken vanwege hun abonnement kijken ook naar WP7. Wel blijven er veel bij Android maar ik merk wel dat WP7 in mijn omgeving populairder word dan dan de iPhone. De 4S heeft een hoop van hun teleurgesteld omdat hij er hetzelfde uit ziet.
BB zie ik alleen nog bij de kinderen van een aantal die ik ken. Die jong zitten er alleen maar mee berichten te versturen. Gewoon een gesprek voeren zijn ze denk ik verleerd en hun geheugen zit in de telefoon. Hopelijk voor hun gaat ie niet stuk want dan hebben ze een probleem. XD

Het maakt mij niet uit of het van Microsoft is. Ik heb niets tegen ze en hun WP7 vind ik een zeer mooi systeem waar ik misschien eerder mee in aanraking kom dan dat de bedoeling is.
Mijn telefoon heeft zojuist de wasmachine van binnen gezien.
Kwam er gelukkig snel achter en heb hem er vrij snel uit kunnen halen maar toch.
Heb hem nu helemaal open gemaakt tot aan de printplaat toe en daarna droog geblazen voor zover mogelijk. Nu licht hij open te drogen en hopelijk werkt hij dan nog want ik heb geen geld voor een nieuwe telefoon.
Denk wel dat ie het doet want hij was vrijwel droog van binnen.

Wat ik eigenlijk zoek is een simpel toestel wat filmpjes en foto's kan maken op goede kwaliteit, niet te veel poespas heeft en watsapp, skype, e-mail en internet heeft.
Die Nokia met die 45 mega pixel camera is eigenlijk wel erg aantrekkelijk voor mij. Heb ik gelijk een foto toestel en hoef ik die niet los te kopen.
Was al blij met mijn Galaxy S op dat gebied maar de kwaliteit is net its te laag en ik mis een flitser. Iets hogere kwaliteit en een flitser zou al goed zijn.
O en waterdicht en degelijk maar al mijn Nokia's hebben het altijd goed uitgehouden.
Waterdicht is er bij gekomen na wat er net gebeurde. XD

« Reactie #82 Gepost op: 2012/03/27, 01:26:15 »
Je weet toch wel dat die Nokia maar 38 MP heeft en dat het grootste gedeelte van die MP emulatie is waardoor het scherper lijkt dan dat het werkelijk is?

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #83 Gepost op: 2012/03/27, 08:05:07 »
Je weet toch wel dat die Nokia maar 38 MP heeft en dat het grootste gedeelte van die MP emulatie is waardoor het scherper lijkt dan dat het werkelijk is?

Het is beter dan wat ik nu heb. Wil ik echt een goede camera dan moet ik die kopen en dat wil ik niet maar ik wil wel een kwaliteit die aan te zien is en al is die van de galaxy s goed, zodra het binnen is of bewolkt dan is het een stuk minder.

Verder ik hoef nog niets nieuws aan te schaffen want mijn telefoon werkt weer.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #84 Gepost op: 2012/03/27, 10:58:40 »

Mijn telefoon heeft zojuist de wasmachine van binnen gezien.
Kwam er gelukkig snel achter en heb hem er vrij snel uit kunnen halen maar toch.
Heb hem nu helemaal open gemaakt tot aan de printplaat toe en daarna droog geblazen voor zover mogelijk. Nu licht hij open te drogen en hopelijk werkt hij dan nog want ik heb geen geld voor een nieuwe telefoon.
Denk wel dat ie het doet want hij was vrijwel droog van binnen.

zo snel mogelijk na een water avontuur een aantal uren in de oven leggen. (niet om te bakken en te smelten maar dat valt zelf wel te bedenken)
zodra die ultra dunne verbindingen aangetast worden is het snel afgelopen ondanks dat het ding het eerst weer blijkt te doen.

« Reactie #85 Gepost op: 2012/03/27, 14:58:01 »
@SeySayux: Helaas sla je de plank een beetje mis hier. BlackBerry had Ping al een aantal jaar vooraleer Apple ermee kwam.

En hier sla jij de plank een beetje mis. Blackberry heeft Ping nooit Ping genoemd. Het heet BlackBerry Messenger. Ping is de naam die in de volksmond gebrukt wordt. ;)

« Reactie #86 Gepost op: 2012/03/27, 15:03:10 »
Ehm, niet helemaal. Ping is wat je doet via de messenger. BlackBerry zegt dat zelf.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #87 Gepost op: 2012/03/28, 16:58:39 »
@Dave, Hij is gered.
Het is niet het eerste ding wat ik nat heb laten worden en heb moeten redden. Deze viel reuze mee en was nog vrij droog van binnen. Had verwacht dat het vol met water zou staan maar dat viel gelukkig mee.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #88 Gepost op: 2012/04/12, 08:37:44 »

Nokia doet een goede zaak met die Lumia's zo veel is zeker.

grapjas  =D

AMSTERDAM – Nokia zit nog steeds in de hoek waar de klappen vallen. De Finse mobieltjesmaker moest gisteren een winstwaarschuwing afgeven en tot overmaat van ramp werd gisteren ook nog eens bekend dat er een een softwarefout zit in de nieuwe smartphone Lumia 900. Nokia heeft juist op dat toestel zijn hoop gevestigd om het bedrijf uit de modder te trekken.

Het model, dat draait op software van Microsoft, is afgelopen weekeinde in de verkoop gegaan in de Verenigde Staten en de wereldwijde lancering volgt later dit kwartaal. „Er is een besturingsprobleem in het geheugen ontdekt, dat in sommige gevallen kan leiden tot verlies van de internetverbinding”, aldus het bedrijf.

Op een veel ongelukkiger moment kon de storing niet komen. Nokia bracht gisteren zijn winstwaarschuwing uit omdat de verkopen in de opkomende markten van India, China, Afrika en het MiddenOosten terugvallen en ook de winstmarges onder druk staan. Het aandeel Nokia moest gisteren 14,5% prijsgeven op de beurs van Helsinki. Het bedrijf is het afgelopen jaar meer dan de helft van zijn beurswaarde kwijtgeraakt. Nokia had eerder de verwachting uitgesproken dat zijn devices & services-divisie ongeveer quite zou spelen, maar nu moest het bedrijf melden dat de operationele winstmarge waarschijnlijk tot min 3 % gedaald is.

even opnieuw opstarten?

« Reactie #89 Gepost op: 2012/04/12, 10:52:14 »
Ook al kun je de Lumia 900 gewoon bij Nederlandse providers krijgen, maar goed, toch volgt een lancering later ???