Hallo Daan,
bedankt voor je 3-voudige antwoord . Ik ga er een studie van moeten maken ( 'raw' printer queue aanmaken ... ? ) .
Mijn kennis van printers (die ik nauwelijks gebruik) beperkt zich tot de printer die ik tot voor enkele weken nog aangesloten had, een naaldprinter Star LC-20 ( uit de jaren 80 ! ) die ik simpel via "execute PPD-bestand" heb kunnen doen werken in PureDyne ....
Je uitleg is voor mij nog even Chinees, dus moest ik er niet uit raken dan zal ik via dit Nederlandstalig forum terug contact opnemen, als je 't niet erg vindt .
Net voor je reactie(s) had ik een andere piste gevonden trouwens, die uitging van een bevestigde Ubuntu-systeemfout in bepaalde distributies, een conflict tussen kernel en CUPS .
De uitleg daarrond vind je terug op
http://ubuntuforums.org/showthread.php?s=ca8e024b8f6f8b1d262010026745dc4f&t=1862413 .
Als gevolg daarvan was ik al gaan experimenteren met andere Ubuntu en PCLinuxOS LiveCD systemen .
Het eerste dat ik testte was linuxmint-9-lxde-cd-i386.iso : via 'Add Printer' herkende het de aangesloten Dell 1250c, het aanvaardde de door mij geïnstalleerde xerox-phaser-6000-6010_1.0-1_i386.deb, en ik kon naast de testpagina ook nog een eerste blad vanuit de teksteditor afdrukken, alvorens het 2de blad bleef steken . Toch hoopgevend .
N.B. : de recentste DELL 1250c firmware-update :
< Dell 1250c Color Printer, v.MR 2, A01 - This is A01 FW release for Sesame - 1250c_FW_V0-49-0_02-15-00.exe <
" This is the Dell 1250c A01 firmware package. Release fixed issue of paper jam due to mismatch of paper size when printing multiple page print jobs. "
Dus die update ga ik via Windows XP eerst uitvoeren, dan is dat vastzit-probleem allicht opgelost .
Ik wou al van Ubuntu-besturingssysteem veranderen gezien de gevonden info, bevestigd door mijn Mint-ervaring .
Maar ik zal het na de upgrade en jouw informatie nog maar eerst met PureDyne proberen, een nieuw systeem (alweer) met alle benodigde software & instellingen, ik zit er niet echt op te wachten ... ( ik heb naast mijn XP al 3 Linuxen om uit te kiezen bij het opstarten, allemaal in "Hard Disk (frugal) install mode", via UNetbootin & GRUB4DOS )
Intussen nog even "werk aan de printer" dus en vingers kruisen .