Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.  (gelezen 13869 keer)

Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #50 Gepost op: 2011/05/30, 14:01:50 »
Los van alle rechtzaken die er nu over en weer gevoerd worden is er een nog een probleem met die patenten.

Als je als argeloze ontwikkelaar / uitvinder iets hebt bedacht en gerealiseerd is het nagenoeg onmogelijk om er achter te komen of een andere slimmerik je voor is geweest en er patent op heeft aangevraagd. Om alleen dat gedegen te laten onderzoeken ben je al een klein vermogen kwijt. Kortom, software patenten dienen vooral de belangen van de grote spelers. Dus nog maar eens: http://petition.stopsoftwarepatents.eu/121004775535/

Ik ben het met Emiel eens dat in deze discussie wel wat eenzijdig naar Microsoft wordt gewezen. Toch heb ik ook de indruk dat zij het op dit punt wel erg bont maken. Ik zie een nieuw businessmodel ontstaan: niet alleen verdienen aan eigen producten maar ook aan die van een ander. Gaat het met de concurrentie goed, dan gaat het met ons nog beter (hogere marge op Android dan op Win7?). Als je het morele aspect even vergeet is het eigenlijk best slim.....

Als een schikking goedkoper is dan een rechtzaak en je weet vanwege de complexiteit van de patenten niet zeker hoe die laatste afloopt dan ben je eerder geneigd te schikken. Zeker als je de bedrijfsjuristen een risico analyse laat maken. Dan komt het neer op "Kans op verlies" x "impact".
B&N durft het partijtje poker met Microsoft blijkbaar wel aan. Als B&N wint kon Microsoft wel eens een groot probleem hebben. Ik schat zo in dat de rechtmatigheid van al die schikkingen dan aangevochten gaat worden.

Poker op niveau met een onvoorstelbaar hoge inzet, niets meer en niets minder.

Offline MKe

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #51 Gepost op: 2011/05/30, 14:31:40 »
Dit is een heel normaal verschijnsel, zeker bij Amerikaanse bedrijven. In de landbouw is bijvoorbeeld de hele markt van rassen in handen van 2 bedrijven, waarvan het ene, europese, bedrijf bijna z'n gehele winst afstaat aan het andere, amerikaanse, bedrijf vanwege de licenties en patenten. Microsoft staat hier zeker niet alleen in. Kun je boos om worden, maar zo is het nu eenmaal. Als wij als Europeanen er wat aan willen doen, moeten we met eigen, Europese wetgeving komen om dit te voorkomen. In de land- en tuinbouw zijn ze hier nu volop mee bezig. Tijd voor de europese software fabrikanten om de handen ineen te slaan.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #52 Gepost op: 2011/05/30, 15:41:30 »
Ja Microsoft doet bepaalde dingen maar waarom reageert niemand als die van open software, gesloten software maken of wanneer die Android aanvallen?

Het is niet dat ik zeg dat je niet mag reageren als Microsoft iets doet want dat mag natuurlijk, maar kijk dan ook verder naar andere bedrijven.
Lodsys gaat het nu ook doen.
Het is alleen dat het bij een aantal alleen maar Microsoft is en niets anders.
Microsoft is de boeman en die moet overal de schuld van krijgen.

@DirkJan, Apple, Microsoft, ASML, Philiphs, Sony, HTC, Nokia, Samsung en al die grote bedrijven werken op dezelfde manier.
Ze hebben allemaal een afdeling voor dit soort dingen. Ze hebben mensen die iedere dag opzoek zijn naar patenten en gaten in die patenten en ze kijken allemaal bij elkaar.
Het lijkt dat de ene wat verder gaat dan de ander maar dat is niet zo.
HTC en al die andere bedrijven doen net zo hard mee al valt dat niet altijd op.
Microsoft is altijd interessant nieuws omdat iedereen Microsoft kent. Dat is de rede waarom je meestal hun ziet net als Apple en nu ook Samsung.

@Thomas de Graaff, Grote bedrijven zoals Apple, Microsoft en dergelijke doen allemaal het zelfde. Ze moeten wel want anders raken ze achterop.
Als ze een paar keer een patent laten schieten dan is het niet meer geloofwaardig als ze bij een ander het ineens wel aanvechten.
Plus geloof mij, die bedrijven doen zich vriendelijker voor dan dat ze werkelijk zijn.
Alles draait om winst. Kijk naar Apple en wat ze doen om die producten van hun zo goedkoop mogelijk te produceren. Doe hetzelfde in Nederland en je staat voor de rechter en je bedrijf is gelijk gesloten.
Als ze voor hun eigen mensen die alle producten maken al geen liefde tonen, dan doen ze dat al helemaal niet tegen hun concurrenten.
Het is niet alleen Apple maar ook al die leuke merkkleding en zo wat precies zo te werk gaan en in een aantal gevallen op een veel ergere manier dan wat Apple doet.

Als je ergens over wilt klagen doe het dan daarover want dan heb je in mijn ogen een punt te pakken waarop die bedrijven stuk voor stuk in mijn ogen onmenselijk bezig zijn.
Als je dus echt een punt wilt maken op wat eerlijk is en wat niet, dan koop je geen producten van bedrijven waar de arbeidsomstandigheden niet aan de normen doen die je wel mag verwachten. Ja dan kost een apparaat wat meer en betaal je wat meer voor je eten en dergelijke maar dan kun je wel zeggen dat je ergens voor staat.
En als je het zo bij bedrijven doet, doe het dan ook zo bij de regering.
Die doen precies het zelfde en zijn geen steek beter dan welk bedrijf dan ook.

@niekn, En hoe doet Apple, Samsung, Googel en HTC het bij jou?
Tevens kan het niet zomaar aangepast worden. Je kunt patenten niet afschaffen, ook niet alleen op software.
Het klinkt raar maar als je het afschaft word het niet meer lucratief om nog software te ontwikkelen en zal het eerder vertragen dan dat het zich zo ontwikkeld als het nu doet.
Het lijkt dat met al die patenten dat je daarmee dingen uitsluit maar het heeft er juist voor gezorgd dat er naar andere wegen word gezocht om hetzelfde voor elkaar te krijgen.

@Joris Donders, Net als Vistaus al zij is het er al en ook Nokia heeft het geprobeerd met de N900 om je meer keuze mogelijkheden te geven.
Het is alleen zo dat het grootste gedeelte van de gebruikers er niet over na wil denken en ook de moeite niet willen doen om er zelf iets op te zetten.
Ook als je bij de aankoop moet kiezen tussen wat je er op wilt hebben, dan komen ze al snel uit op 1 softwarepakket. Dat kennen ze en dat kopen ze.
Er zijn niet zoveel mensen die net als wat ik graag doe, klooi met zijn software op verschillende systemen.
De meeste gebruikers zitten heel de dag te sms'en, te twitteren en Angry birds te spelen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #53 Gepost op: 2011/05/30, 15:51:48 »
Dit is een heel normaal verschijnsel, zeker bij Amerikaanse bedrijven. In de landbouw is bijvoorbeeld de hele markt van rassen in handen van 2 bedrijven, waarvan het ene, europese, bedrijf bijna z'n gehele winst afstaat aan het andere, amerikaanse, bedrijf vanwege de licenties en patenten. Microsoft staat hier zeker niet alleen in. Kun je boos om worden, maar zo is het nu eenmaal. Als wij als Europeanen er wat aan willen doen, moeten we met eigen, Europese wetgeving komen om dit te voorkomen. In de land- en tuinbouw zijn ze hier nu volop mee bezig. Tijd voor de europese software fabrikanten om de handen ineen te slaan.

Europa doet al net zo hard mee in dit gebeuren en als ze de richting van de VS opgaan dan maken ze het alleen maar erger.

Europa en de VS houden Afrika arm met hun regels. Het zijn niet de bedrijven die dit doen maar de regeringen die dit doen.
Je kunt vanuit Afrika niet zomaar alles invoeren terwijl je wel alles aan Afrikaanse landen kunt verkopen.
Mocht je product duurder zijn dan het geen wat ze lokaal produceren dan is Europa voor het Europese bedrijf er om subsidie te geven zodat je product goedkoper is dan het lokale product.
De VS doet precies hetzelfde.
Boeren krijgen subsidies omdat ze anders hun producten niet meer kunnen verkopen.
Alleen verkopen ze de meeste producten aan landen waar ze het vroeger zelf goedkoper produceerde en nu doordat de subsidies er voor zorgde dat de prijs lager is, ze nu allemaal geïmporteerde producten kopen en hun eigen landbouw onderuit is gegaan.
En als tegemoetkoming sturen we geld naar de regeringen die er een mooie auto en een nieuw huis v0oor zichzelf van kunnen kopen, zodat die blijven zeggen, kom maar met je gesubsidieerde producten.

Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #54 Gepost op: 2011/05/30, 17:00:43 »
Om je gerust te stellen Emiel: ik vind niet dat Microsoft er de schuld van is dat boeren in Afrika meer verdienen als ze voer produceren voor Nederlandse varkens en koeien dan als ze hun eigen volk van voedsel voorzien. ;)

Offline Tom

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #55 Gepost op: 2011/05/30, 17:19:45 »
Wat Microsoft doet interesseert  mij geen bal.
Maar onderstaand stukje klopt compleet ,tis zelfs nog erger als je denkt (weet)


Europa en de VS houden Afrika arm met hun regels. Het zijn niet de bedrijven die dit doen maar de regeringen die dit doen.
Je kunt vanuit Afrika niet zomaar alles invoeren terwijl je wel alles aan Afrikaanse landen kunt verkopen.
Mocht je product duurder zijn dan het geen wat ze lokaal produceren dan is Europa voor het Europese bedrijf er om subsidie te geven zodat je product goedkoper is dan het lokale product.
De VS doet precies hetzelfde.
Boeren krijgen subsidies omdat ze anders hun producten niet meer kunnen verkopen.
Alleen verkopen ze de meeste producten aan landen waar ze het vroeger zelf goedkoper produceerde en nu doordat de subsidies er voor zorgde dat de prijs lager is, ze nu allemaal geïmporteerde producten kopen en hun eigen landbouw onderuit is gegaan.
En als tegemoetkoming sturen we geld naar de regeringen die er een mooie auto en een nieuw huis v0oor zichzelf van kunnen kopen, zodat die blijven zeggen, kom maar met je gesubsidieerde producten.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #56 Gepost op: 2011/05/30, 18:04:17 »
Om je gerust te stellen Emiel: ik vind niet dat Microsoft er de schuld van is dat boeren in Afrika meer verdienen als ze voer produceren voor Nederlandse varkens en koeien dan als ze hun eigen volk van voedsel voorzien. ;)

Nee dat weet ik ook wel en het is iets anders maar wat ik er mee wil zeggen, is dat iedereen wel tegen Microsoft kan schoppen en geloven dat Microsoft het enige kwade bedrijf is, want dat is het niet.
Veel bedrijven zijn vele malen erger dan Microsoft en worden ontzien omdat niemand ziet of wil zien wat ze werkelijk zijn.


@Wanda, Ik weet het. Ik heb me ingehouden want ik wou wat meer er neer zetten maar het is een heel ander verhaal.
Al zou het goed zijn als iedereen het wist hoe het werkelijk zat. Dan zou je niet zo blij zijn met het ene Europa met die ene munt en al die regels die vanuit de EU worden opgelegd.

Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #57 Gepost op: 2011/05/30, 18:39:00 »
Dit is trouwens een probleem van alle tijden.
Ik meen mij nog te herinneren dat Apple (geprobeerd?) een rechtzaak aanspande  tegen Atari bij het uitkomen van de Atari ST (1985) omdat het desktop teveel leek op die van de Mac. Naar het schijnt heeft Atari het destijds opgelost om de icoontjes aan de linkerkant i.p.v. de rechterkant die Apple gebruikte te zetten.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/30, 18:40:34 door Theo1971 »
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #58 Gepost op: 2011/05/30, 18:49:06 »
Ik vond dit trouwens ook leuk om te zien.
http://lunduke.com/?p=1709

Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #59 Gepost op: 2011/05/30, 18:52:14 »
Ach, het gaat mij er gewoon om dat die hele softwarepatentenbusiness volledig verrot is. En dat Microsoft nu ff de pineut is wat reacties betreft, vind ik helemaal niet erg want die voert al jaren een smerige strijd tegen F/OSS. Linux werd niet voor niets een kankergezwel genoemd. Op dit moment vallen ze daarom Android aan en schermen daarbij met patenten waarvan maar de vraag is of die het houden in de rechtszaal. Wat dat betreft mag Linux wel wat beter verdedigd worden tegen het grote Microsoft.

Maar zoals ik al zei: die hele softwarepatentenbusiness is verrot. IBM en al die andere technologiebedrijven doen er even hard aan mee. SCO was ook zo'n patenttroll die alleen rechtszaken voerde om Linux kapot te maken. Is het dan erg om daar iets over te zeggen? En als iets toegelaten wordt, is het dan ook meteen goed?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #60 Gepost op: 2011/05/30, 19:30:12 »
De grootste tegenstander van Linux is niet Microsoft zoals velen denken.
het is Apple.
Alleen Apple heeft niet zoveel patenten als Microsoft voor de mobieltjes heeft.
Apple maakt van open software gesloten software.

Ik geef je gelijk dat het patenten geheel verrot is maar daar zijn de bedrijven niet schuldig aan.
Er hoort een toezichthouder te zijn, alleen zijn die lui nou niet echt de slimste net als die de banken in de gaten houden.
Zie hoe Griekenland aan de Euro is gekomen en kijk wat voor onzin zo'n land al al die jaren hebben rondgestuurd.
Regeringen moeten met al hun regels bepaalde dingen voorkomen maar ze kunnen hun eigen zaakjes niet eens regelen, dus laat staan dan ze begrijpen hoe het zakelijk gaat.

Noem je alles wat een Linux kernel heeft Linux?
Want buiten de Linux kernel is Android niet meer dan Javascript en heeft het niets met Linux te maken. Integendeel, Google lijkt pro Linux maar dat is de schijn die ze ophouden. Het gaat ze maar om 1 ding en dat is geld.

Microsoft valt niet Android aan maar wat er door de fabrikanten ingezet is.
Daarom is het per fabrikant anders.




Offline heir4c

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #61 Gepost op: 2011/05/30, 19:49:05 »
Linux is enkel de kernel. Alles daar rond is eigenlijk niet linux. GNU is gestart met de 'free and open' software en wilde eerst zelf een kernel creëren (hurd) maar ze hebben Linux genomen en daarmee moet men het eigenlijk GNU/Linux noemen.
http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.nl.html


Maar Apple of Microsoft zijn niet de grote vijanden van de Linux-distro's maar de ontwikkelaars van alle Linux-distro's zelf. Alhoewel er nu wel stappen gezet worden naar elkaar om samen te werken.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #62 Gepost op: 2011/05/30, 20:12:07 »
@Emiel
Het kan me echt niets schelen of het Microsoft, Apple, of RedHat is. Ik ben een fel tegenstander van softwarepatenten, en hier zie je weer wat het met de markt doet.
Als het om Canonical was gegaan met WP7 Phones had ik net zo gereageerd.
En ja, ik heb ook een hekel aan Apple wegens dergelijke praktijken, maar dat is niet relevant.
Hoe Apple een grotere vijand kan zijn dan Microsoft is mij een raadsel. Linux is een server-systeem, dat is hetgeen waar het echt groot is. En daar speelt Apple absoluut geen rol, Microsoft wel.
En Linux is enkel een kernel. Android is dus net zo Linux als Ubuntu dat is, ook Ubuntu is niet méér Linux dan zijn Kernel.

De softwarepatenten zijn een strop voor de innovatie. Deze zijn in Europa niet rechtsgeldig, en dat is niet zonder redenen.
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, dus ik verwijs je graag door naar deze link:
http://webshop.ffii.org/ (Alle punten zijn volledig waar, geen hypothetische doemscenario's)

Microsoft roept al jaren dat Linux patenten schendt van Microsoft, hier hebben ze echter nooit openheid voor gegeven.
Sorry, maar op deze manier weiger ik ze serieus te nemen.
Deze claims zijn niet gebaseerd op lucht, maar het is de vraag of deze patenten wel echt rechtsgeldig zijn, zo heeft Microsoft ook het patent op dubbel-klikken gekregen. Onlangs heeft Microsoft een patent gekregen op in-app aankopen, het lijkt me moeilijk om dit te verdedigen.
Toch kan dit in een rechtszaal veel geld kosten, zeker met het kapitaal van Microsoft. Het zal voor HTC dus goedkoper zijn om deze zaken te schikken.

Een idee, zeker zoals genoemd in de eerder genoemde zaken, is geen eigendom. Een idee/gedachte is vrij reproduceerbaar, daar zijn we als mensheid ook groot mee geworden. Als we beperkt worden in ons denken en onze ideeën gooien we een groot deel van ons mens-zijn in de prullenbak.
Wel kan een bedrijf (in Amerika, niet in Europa) rechten claimen op een idee.
Het is natuurlijk onzin dat Microsoft recht heeft op in-app aankopen, dat zij dit zelf hebben verzonnen is een absurde claim.
Al had Microsoft dit idee zelf verzonnen dan is zou een alleenrecht enkel het bedrijf goeddoen. De consument zal hiervoor moeten bloeden, uiteindelijk gaan we er allemaal op achteruit.
Dat de patentenwereld nou eenmaal zo werkt is een feit, maar dat is geen reden dat ik dat moet accepteren zoals het is.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #63 Gepost op: 2011/05/30, 21:33:59 »
Patenten zijn niet het probleem, het probleem is degene die het in de gaten moeten houden en aangezien ieder land zijn eigen patenten bureau heeft, werkt dit niet echt goed.
Zonder patenten ben je als kleine man helemaal kansloos.

Lees het bericht en zie dat het probleem niet het patent is maar de patenten die ze indienen om er voor te zorgen dat anderen niets meer kunnen.
Is dit de fout van de bedrijven of het geen van de bureaus die patenten controleren en goedkeuren.

Een ander sprookje wat iedereen denkt is dat alles goedkoper word als patenten afgeschaft worden.
Nu word beweerd dat de ontwikkeling tegengewerkt word maar zodra er geen patenten meer zijn dan kun je alles doen wat je wilt maar moet je heel snel, heel veel verkopen tegen een bepaalde prijs om onkosten plus wat winst eruit te halen voor de concurrentie met hetzelfde product komt tegen een lagere prijs die ze kunnen voeren omdat hun ontwikkeling's kosten lager waren.
Ontwikkeling van het product staat daarna stil en al die Aziatische kopieerbedrijfjes zetten hun goedkope versie op de markt.

Ik ben er mee eens dat er iets mis is met de patenten en hoe het gaat.
Afschaffen ben ik tegen, aanpassen ben ik voor.
Het grootste probleem en dat is mijn probleem, het Microsoft bashen door een een aantal personen zonder enige kennis van zaken en het alleen doen om Microsoft.
De personen die beweren pro open te zijn en ondertussen met hun i-phone rond huppelen.

Discussie over patenten prima, haalt niet veel uit maar ga je gang en ik zal met veel dingen het zeker eens zijn.
Alleen laat dan de bedrijfsnamen erbuiten want nu gaat het bij een aantal personen niet om de patenten maar om Microsoft en niets anders.
Volgens mij is het een Linux forum waarop over Linux word gesproken en ja daar kun je het ook over Windows hebben maar bashen van Windows is meer een teken van dat je eigenlijk zegt dat Linux eigenlijk niet tegen Windows op kan.
kijk eerst eens naar hoeveel distro's er zijn. Blijkbaar is in de Linux gemeenschap iedereen zo verdeeld dat ze niet eens samen aan iets goeds kunnen werken.

Wat mij opvalt is dat bij alles wat Microsoft doet iedereen steigert maar bij alles wat de andere grote en nog veel meer gesloten tegenstander van Android is, juist niets gebeurd en men zelfs met die producten rond huppelt en roepen lang leven open source.
Beetje erg tegenstrijdig lijkt mij.

Dus stop met bashen en heb het over het werkelijke probleem en als je namen noemt, noem dan alle namen en niet alleen die van Microsoft.

In Amerika zijn ze trouwens doorgedraaid in dit soort dingen.
Maar is dat de fout van de bedrijven of het iq van de bevolking die er woont en hun zogenaamde leiders achterna huppelen.


Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #64 Gepost op: 2011/05/30, 21:42:30 »
De softwarepatenten zijn een strop voor de innovatie. Een regel uit het citaat van Sjoerd. Hier ben ik het volledig mee eens. Het is nog steeds een bedreiging voor Linux. En er is meer, kijk bijvoorbeeld eens naar de "verbetering", genoemd Silverlight. En een zak met geld voor uitzending gemist? om geen Flash te gebruiken? Misschien is dit een loze beschuldiging van mij hoor, Maarja, alles draait immers om geld en de moraal zakt hierdoor steeds verder weg. Het resultaat is dat de open gemeenschappen hier nog steeds geen volwaardig (moonlight :'() antwoord op hebben. Voeg hierbij in de toekomst nog een aantal multimedia-tricks en exotische mediaformats uit en geheid dat Linux in de problemen komt.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/30, 21:44:41 door cjmanschot »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #65 Gepost op: 2011/05/30, 22:04:57 »
Denk je dat Silverlight ook gebruikt zou worden als Linux 90% van de markt had?

Microsoft kan dit doen omdat ze de grootste zijn.
Natuurlijk ben ik er niet blij mee maar het staat los van de patenten.
Maar Linux moet zoals Heir4c al opmerkte eerst zelf alles in orde maken.

Ik heb vele jaren machines ontwikkeld en ontworpen en ik ben blij dat ik er uit ben maar daar heb ik veel geleerd over wat en hoe en ik kan je zeggen dat patenten absoluut niet de ontwikkeling in de weg staan.
Veel patenten die onzinnig zijn gelden alleen in de VS.
Hier heb je er veel minder last vast.
Het geen wat die patenten doen is dat je naar andere oplossingen moet gaan kijken en dit heeft als resultaat dat er vaak hele goede alternatieven komen die ook nog eens beter werken.
Klinkt raar maar het is wel zo.
Het zijn de onzinnige Patenten die het lastig maken maar dat zijn ook de patenten die als je ze aanvecht wel zult winnen.

Er is een verschil tussen wat Microsoft roept en doet.
Steve Jobs roept ook een hoop en er gebeurd ook niets. Dat is een spel wat ze spelen.
Kijk naar de presentatie van de de i-pad 2 en zeg mij waar hij niet liegt en bashed.
Let ook op de info die hij weg laat.
Dat staat totaal los van patenten net als Microsoft van alles roept.
Steve B en Steve J zijn hier beide zeer bedreven in.
Het Google clubje doet het weer anders en laat je denken dat ze open zijn waardoor veel open source liefhebbers voor hun een hoop werk doen en Google zet dat om in geld voor zichzelf.

Sjoerd heeft gelijk dat de patenten wereld verziekt is.
Het geen waar ik het niet mee eens ben is dat afschaffing de ontwikkeling juist ten goede komt.





Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #67 Gepost op: 2011/05/30, 22:19:43 »
Denk je dat Silverlight ook gebruikt zou worden als Linux 90% van de markt had?

Ja. Anders zou Moonlight ook niet bestaan.
Heeft niks te maken met grootheid van een bedrijf, maar hoe je een product aanprijst en wat het product kan (t.o.v. de concurrentie).

Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #68 Gepost op: 2011/05/30, 22:22:36 »
Patenten zijn niet het probleem, het probleem is degene die het in de gaten moeten houden en aangezien ieder land zijn eigen patenten bureau heeft, werkt dit niet echt goed.
Zonder patenten ben je als kleine man helemaal kansloos.
We hebben in Europa geen softwarepatenten.
Er is een groot verschil tussen softwarepatenten en copyrights. Ik ben ook een groot voorstander van copyrights. Als iemand een zeer efficiënt compressiealgoritme weet te vinden heeft hij alle recht om deze gesloten en beschermd uit te brengen. Maar een patent als 'betalen met creditcard' en 'het verlagen van de afbeeldingskwaliteit om laadsnelheid te verbeteren' zal juist die kleine man de strop omdoen.
De grote megacorporaties hebben het geld om te schikken of om licenties te kopen, de kleine man heeft een groot probleem.
Als de kleine man zonder patenten kansloos was dan had bijvoorbeeld TomTom nooit bestaan, hier kennen we die (software)patenten namelijk niet.

Hoe kan 'de kleine man' een mobiel besturingssysteem uitbrengen als in-app aankopen niet mogen en een interface met 4 grote knoppen aan de onderkant (iets dat ouder is dan de iPhone) ook niet mag omdat dat ook gepatenteerd is. Die hele business zit vol patenten over designs en functies die algemeen bekend en geïmplanteerd zijn door de grote bedrijven.

Citaat
Ontwikkeling van het product staat daarna stil en al die Aziatische kopieerbedrijfjes zetten hun goedkope versie op de markt.
Nogmaals, softwarepatenten.

Citaat
Afschaffen ben ik tegen, aanpassen ben ik voor.
Het grootste probleem en dat is mijn probleem, het Microsoft bashen door een een aantal personen zonder enige kennis van zaken en het alleen doen om Microsoft.
De personen die beweren pro open te zijn en ondertussen met hun i-phone rond huppelen.
Voor de zoveelste keer, we kunnen softwarepatenten niet afschaffen omdat ze niet bestaan. Tenminste, niet hier in Europa.
Ik ben overigens van mening dat je misschien beter bij Microsoft kan zijn dan bij Apple, die koppeling aan iTunes sluit voor mij alle deuren.

Ik denk dat je niet helemaal begrijpt dat ik het expliciet over softwarepatenten heb. In dit specifieke geval gaat het ook om softwarepatenten. Ieder softwarepatent geldt alleen in de VS, dus ook deze.
Ik heb ook nooit gepleit voor het afschaffen van patenten, enkel voor het afschaffen van softwarepatenten. En nogmaals, deze bestaan enkel in de VS. Europa kent geen softwarepatenten.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/30, 22:26:33 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #69 Gepost op: 2011/05/30, 22:38:21 »
@Sjoerd, je hebt gelijk ik had het verkeerd gelezen.
Mijn fout.
Jij had het over de EU en ik over de VS. Daar spelen dit soort dingen al trok ik het gelijk met het geen wat ik hier deed.

Het patenten systeem in Amerika is ziek.
Helaas heeft dat wel uitwerking op de EU want je kunt wel iets maken wat in de EU is toegestaan maar je wilt het ook in de VS verkopen en daar gelden andere regels.
Nou is de EU net zo ziek maar goed dat is wat anders.

Ja je kunt beter bij Microsoft zijn dan bij Apple.
Microsoft is meer open en pro Linux dan Apple. lijkt niet maar het is wel zo.

Tom Tom draait op Windows dus daar verdienen ze al aan. XD ;)

Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #70 Gepost op: 2011/05/30, 22:39:40 »
TomTom is bezig met een navigatie die draait op Android.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #71 Gepost op: 2011/05/30, 22:40:13 »
Denk je dat Silverlight ook gebruikt zou worden als Linux 90% van de markt had?

Ja. Anders zou Moonlight ook niet bestaan.
Heeft niks te maken met grootheid van een bedrijf, maar hoe je een product aanprijst en wat het product kan (t.o.v. de concurrentie).

Silverlight was dan niet door RTL gebruikt omdat als het op 90% van de systemen niet goed werkt, dan kijk je naar iets wat wel op dat systeem goed werkt.
 

Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #72 Gepost op: 2011/05/30, 22:45:17 »
Denk je dat Silverlight ook gebruikt zou worden als Linux 90% van de markt had?

Ja. Anders zou Moonlight ook niet bestaan.
Heeft niks te maken met grootheid van een bedrijf, maar hoe je een product aanprijst en wat het product kan (t.o.v. de concurrentie).

Silverlight was dan niet door RTL gebruikt omdat als het op 90% van de systemen niet goed werkt, dan kijk je naar iets wat wel op dat systeem goed werkt.
 

Als Linux de grootste was dan was er een open standaard gebruik voor streaming media, ook beschikbaar voor Windows PCs en niet tig versies achterlopend.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #73 Gepost op: 2011/05/30, 22:49:32 »
Het beste patent:
http://www.google.com/patents/download/6368227_Method_of_swinging_on_a_swing.pdf?id=T2QKAAAAEBAJ&output=pdf&sig=ACfU3U1f5PBT7MNN7Z70UM-vX7VpIyutrA&source=gbs_overview_r&cad=0

Ja dat is nou Amerika.
Die lui accepteren het omdat degene die het goedkeurt waarschijnlijk nooit heeft begrepen dat het kon op een schommel.
Het is niet voor niets dat veel patenten van tafel worden geveegd in de rechtbank.
Ik vind hem wel goed trouwens.
Ik heb een tijd in Amerika gewerkt en ik heb daar af en toe raar staan kijken naar wat daar allemaal gebeurd.
Je blijft je daar verbazen over hoe alles werkt.


@Erik1984, dat weet ik niet maar Silverlight was het dan niet geworden of het was zo dat het ook goed in Linux werkte.

Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #74 Gepost op: 2011/05/30, 23:08:05 »
Denk je dat Silverlight ook gebruikt zou worden als Linux 90% van de markt had?

Ja. Anders zou Moonlight ook niet bestaan.
Heeft niks te maken met grootheid van een bedrijf, maar hoe je een product aanprijst en wat het product kan (t.o.v. de concurrentie).

Silverlight was dan niet door RTL gebruikt omdat als het op 90% van de systemen niet goed werkt, dan kijk je naar iets wat wel op dat systeem goed werkt.
 

Wie zegt dat? Het hangt er maar net vanaf hoe je het implementeert. Je kan wel klagen dat RTL het niet met Moonlight doet, maar SBS6 doet het dan weer perfect met Moonlight. Heeft dus met implementatie te maken.