Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.  (gelezen 14037 keer)

Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #25 Gepost op: 2011/05/29, 14:14:16 »
De enige die naïef is is HTC, want zij zijn de enige Android-fabrikant die betalen aan MS.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #26 Gepost op: 2011/05/29, 14:32:06 »
HTC is slechts een van de velen waarmee MS geschikt heeft:

http://www.nu.nl/gadgets/2473941/microsoft-klaagt-opnieuw-producent-androidtoestellen.html
- Barnes & Noble (e-readers obv Android)
- Amozon (algemene schikking over patenten, zie http://www.microsoft.com/presspass/press/2010/feb10/02-22msamazonpr.mspx)
- HTC (Android-toestellen)

Als het aan MS ligt, gaan er nog veel meer volgen, want alle Android-fabrikanten kunnen verwachten dat MS bij hen aanklopt:
http://www.microsoft.com/presspass/press/2011/mar11/03-21corpnewspr.mspx

Fraai bedrijfsmodel. Op de producten van anderen verdienen, niet door daar zelf aan mee te werken maar door een soort van belasting te heffen. Wie beweert nog dat patenten goed voor innovatie zijn?


Offline heir4c

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #27 Gepost op: 2011/05/29, 14:35:13 »
Dan mag MicroSof in ieder geval nog wel :)
Pas maar op gij!  =D ;)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline MichelP

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #28 Gepost op: 2011/05/29, 14:47:48 »
Waar kan ik een steunpunt vinden?
Wil Microsoft ook een keer uitproberen... :rolleyes:
2 Quad CPU Q8200 Linux Mint 13 maya

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #29 Gepost op: 2011/05/29, 14:56:21 »
Waar kan ik een steunpunt vinden?
Wil Microsoft ook een keer uitproberen... :rolleyes:

tussen negen en vier mag je me bellen  8-)

Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #30 Gepost op: 2011/05/29, 16:18:21 »
HTC is slechts een van de velen waarmee MS geschikt heeft:

http://www.nu.nl/gadgets/2473941/microsoft-klaagt-opnieuw-producent-androidtoestellen.html
- Barnes & Noble (e-readers obv Android)
Die zaak gaat via de rechter geregeld worden... MS heeft naar eigen zeggen een jaar lang geprobeerd geld te innen van Barnes & Noble, maar die wilden geen schikking treffen. Dus vandaar de rechtszaak.

Citaat
Als het aan MS ligt, gaan er nog veel meer volgen, want alle Android-fabrikanten kunnen verwachten dat MS bij hen aanklopt:
http://www.microsoft.com/presspass/press/2011/mar11/03-21corpnewspr.mspx
Werd missselijk van het lezen van die aankondiging. Maar goed, wat me wel opvalt is dat Microsoft zelf die dingen die de patenten zouden schenden 'innovations' noemt en niet 'uitvindingen'.

Citaat
Fraai bedrijfsmodel. Op de producten van anderen verdienen, niet door daar zelf aan mee te werken maar door een soort van belasting te heffen. Wie beweert nog dat patenten goed voor innovatie zijn?
Jups. En het grootste deel van de consumenten hebben daar kennelijk geen problemen mee.

« Laatst bewerkt op: 2011/05/29, 17:00:24 door heir4c »
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

DarkEra

  • Gast
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #31 Gepost op: 2011/05/29, 16:24:25 »
Jups. En het grootste deel van de consumenten hebben daar kennelijk geen problemen mee.

Omdat het grootste deel van de consumenten hiervan niet op de hoogte zijn en merendeels jeugdigen zijn die zich er weinig van aantrekken waarschijnlijk....

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #32 Gepost op: 2011/05/29, 16:45:22 »
patenten zijn opvraagbaar ...men had voor het gebruik ervan ook even kunnen kijken of het wel mocht, nu hebben ze ruzie achteraf en de winnaar daarvan staat al vast, niet zo slim dus hoe je er verder ook over denkt

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #33 Gepost op: 2011/05/29, 16:49:33 »
Als je iets hebt bedacht en er een patent op aangevraagd hebt en gekregen dan is het van jou en niet van iemand anders.
Als iemand het dan gaat gebruiken zonder toestemming, dan kun je verwachten dat je die ander aan je deur komt te staan met een rekening.
Dan heb je een keus, of een schikking treffen, of er een zaak van maken en dat laatste doen je alleen als je er van overtuigd bent dat je iets anders hebt dan het patent van de persoon die aan je deur staat.
Win je dan heb je gelijk en als je verliest dan heb je, je werk niet goed gedaan en zijn de kosten voor jou.
In de gevallen dat er een schikking word getroffen, is het zo dat de partij die aangeklaagd word, ook fout is geweest en het toe geeft.
Een schikking is dan de goedkoopste oplossing en de ene keer gaat dit met geld en de andere keer krijgt de andere partij het recht een patent van de ander te gebruiken.

In het geval met HTC en anderen bedrijven is het niet dat de gene met het meeste geld wint want HTC heeft genoeg om er tegen in te gaan.

Nu kun je er misselijk van worden als je het leest maar wat mij op valt is dat het zodra Microsoft degene is die het doet, dat iedereen staat te springen en te roepen maar als een ander het doet dat het word afgedaan als iets wat normaal is.
Het is allemaal heel leuk die linkjes met dit doen ze en dat doen ze maar het geen wat ontbreekt is altijd het geen wat de ander doet.
Ik zou bijvoorbeeld een patent van Microsoft kunnen  gebruiken en wachten tot ze mij aanklagen.
Resultaat zal zijn dat Microsoft weer word aangevallen door iedereen en roepen dat het allemaal om geld gaat en ze alleen maar de kleintjes pakken.
Je krijgt dan ook weer al die linkjes en een hoop geschreeuw hoe slecht Microsoft is.
En dat terwijl ze volledig in hun recht staan.

Mocht Microsoft het doen, dan moeten ze daar een zaak tegen beginnen. Doen ze dat niet dan heeft blijkbaar Microsoft gelijk.

Apple, HTC, Samsung, Sony, LG, ASML Mercedes, Theelepeltjes fabriek het lepeltje en ga zo maar door doen precies het zelfde.
Het gebeurd door het hele bedrijfsleven en allemaal willen ze waar ze recht op hebben of denken recht op te hebben.

Kijk eens naat Apple en Samsung. Die vechten nu om weet ik hoeveel patenten en waar gaat het daar om!!!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #34 Gepost op: 2011/05/29, 17:03:12 »
patenten zijn opvraagbaar ...men had voor het gebruik ervan ook even kunnen kijken of het wel mocht, nu hebben ze ruzie achteraf en de winnaar daarvan staat al vast, niet zo slim dus hoe je er verder ook over denkt

Dat klopt en dat doen ze ook maar vaak doen ze het om te kijken hoe de concurrent het doet, ze passen dan iets aan en hopen er dan mee weg te komen.
Het is niet zo dat ze niet wisten dat het al bestond want in de meeste gevallen weten ze dat en proberen ze er mee weg te komen.
Veel grote bedrijven waar ze veel met patenten doen, hebben een aparte afdeling waar ze zich bezig houden met het aanvragen aan patenten en het kijken wat voor patenten de tegenpartij hebben ingediend.
Ze kijken wat de concurrentie doet en wat ze er tegenover kunnen zetten en als dat  iet mogelijk is gaan ze kijken naar wat ze kunnen doen om de uitvinding van de ander aan te passen zodat ze het kunnen gebruiken.
De ene keer gaat het goed en de andere keer gaat het fout.
Bij HTC wisten ze wat er kon gebeuren en waren er op voorbereid dat Microsoft vroeg of laat wel eens langs kon komen.

Voor mijn werk heb ik veel gebruik gemaakt van dingen die al bekend waren.
Je gaat kijken wat er al is en of je het toe kunt passen in het geen wat je gebruikt.
Kun je het 1 op 1 gebruiken dan koop je de onderdelen en mocht het niet passen dan pas je het aan of maak je een eigen versie.
Het ging hier wel om dingen die vrij te gebruiken zijn.
Mocht je iets nieuws bedenken dan werd dat gelijk vast gelegd zodat de concurrent het niet kon gebruiken.
Maar er is ook een hoop wat gebruikt word en waar geen patent op zit omdat het zo geheim blijft voor de concurrentie.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #35 Gepost op: 2011/05/29, 17:53:46 »
Als je iets hebt bedacht en er een patent op aangevraagd hebt en gekregen dan is het van jou en niet van iemand anders.
Als iemand het dan gaat gebruiken zonder toestemming, dan kun je verwachten dat je die ander aan je deur komt te staan met een rekening.
Beste Emiel

Dan hoop ik alleen dat op een dag niet een bedrijf een patent kan nemen en neemt op ademen. Dat zou je duur te staan komen.

Citaat van: Xarvaz
patenten zijn opvraagbaar ...men had voor het gebruik ervan ook even kunnen kijken of het wel mocht, nu hebben ze ruzie achteraf en de winnaar daarvan staat al vast, niet zo slim dus hoe je er verder ook over denkt
Ik denk niet dat je dat zelf ooit gedaan had. Dit is obscure literatuur, en het is moeilijk te doorzoeken, en te herkennen of een claim wel degelijk op jou toepassing heeft. Dit is werk voor een team van technici en advocaten. En elke claim is voor discussie en interpretatie vatbaar. Onzekerheid dus. Advocaten zijn daar dol op.

Leer die naiviteit eens af, en leer eens kritisch te zijn.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #36 Gepost op: 2011/05/29, 17:56:52 »
HTC is slechts een van de velen waarmee MS geschikt heeft:

http://www.nu.nl/gadgets/2473941/microsoft-klaagt-opnieuw-producent-androidtoestellen.html
- Barnes & Noble (e-readers obv Android)
Die zaak gaat via de rechter geregeld worden... MS heeft naar eigen zeggen een jaar lang geprobeerd geld te innen van Barnes & Noble, maar die wilden geen schikking treffen. Dus vandaar de rechtszaak.
Klopt. Feitelijk hoort Barnes & Noble niet thuis in het rijtje, want in tegenstelling tot de anderen hebben ze inderdaad NIET geschikt. Bedankt voor de toevoeging.

Wat wel zeer interessant is, dan B&N een boekje opendoet over de gang van zaken:
http://webwereld.nl/nieuws/106508/-microsoft-wil-android-kapot-maken-.html

Wat quotes van B&N:

Citaat
Microsoft probeert Android kapot te maken ten faveure van zijn eigen Windows Phone 7 door agressief patentzaken te beginnen tegen concurrenten. Daarbij zou het illegaal samenwerken met Nokia.
Dat zegt Barnes & Noble, ....
Interessant is dat Nokia wordt genoemd, de nieuwe 'partner' van MS die onlangs aankondigde om Windows Mobile 7 op hun smartphones te gaan installeren.

Citaat
Volgens B&N vraagt Microsoft “exorbitante licentiekosten” en “absurde licentierestricties” die Android in feite onaantrekkelijk maken voor gebruik door leveranciers en te duur voor consumenten..
Door B&N wordt de strategie van MS dus neergezet als doelbewuste aanval op Android.

Citaat
Volgens Barnes & Noble heeft Microsoft getracht de onderhandelingen tussen het boekenbedrijf en de techgigant geheim te houden, tot aan het verplicht laten tekenen van een geheimhoudingscontract aan toe, maar B&N heeft ondertekening geweigerd.
Als het bij een schikking zou zijn gebleven, zou deze vuile was allemaal binnenboord zijn gebleven.

Citaat
Daarbij vertellen ze publiekelijk onwaarheden, zegt Barnes & Noble. “Microsoft heeft op valse gronden en zonder argumentatie gedreigd patentzaken te starten tegen hardwareleveranciers die Android als besturingssysteem gebruiken en dat ze om dat te voorkomen exorbitante licentiekosten moeten betalen.”
Blijkbaar mag je best wel eens jokkebrokken, dat vindt MS allemaal best wel geoorloofd, want ja, het is een 'oorlog'. Alles ter meerdere glorie van het hogere doel, wat dat dan ook moge zijn.

Citaat
Naar verluid zouden die licentiekosten de aanschaf van het product Windows Phone 7 ver overstijgen.
En dit is dan de crux: door de afdracht over de vermeende patent-misbruik hoger te maken dan een licentie voor WM7 zeg je eigenlijk: kies voor WM7 en bespaar wat eurootjes (of dollars of...).

Natuurlijk is het zo dan B&N alleen maar zaken naar buiten brengt die gunstig zijn voor B&N en dus ongunstig zijn voor MS, maar in dit geval is B&N degene die aangevallen wordt en MS de aanvaller. In die context kunnen de uitsproken dan ook geplaatst worden. B&N wordt in het algemeen door diegenen die tegen softwarepatenten zijn geprezen omdat ze zich niet als een mak schaap naar de slachtbank laat voeren.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/29, 18:22:56 door markba »

Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #37 Gepost op: 2011/05/29, 18:36:33 »
Als je iets hebt bedacht en er een patent op aangevraagd hebt en gekregen dan is het van jou en niet van iemand anders.
Als iemand het dan gaat gebruiken zonder toestemming, dan kun je verwachten dat je die ander aan je deur komt te staan met een rekening.
Ok, dus jij vind dat iedereen moet betalen voor dubbelklikken? Microsoft heeft daar sinds een paar jaar namelijk een patent op. Het gaat erom dat in de softwarewereld véél te makkelijk patenten worden toegekend. Patenten waren oorspronkelijk bedoeld om het intellectuele eigendom van de uitvinder te beschermen. Tegenwoordig gaan er miljoenen om in de handel in patenten en worden ze gebruikt voor concurrentievervalsing cq. de concurrent de markt uit te drukken zoals MS dat nu probeert te doen met Android. Vaak is de dreiging met een miljoenen slurpende patent-zaak voldoende om iets niet meer te maken of iets dan maar in de minne te schikken, terwijl een bedrijf in het volste recht zou staan als het echt op een rechtszaak zou aankomen. Patenten zijn prima, maar om simpelweg ideeën te patenteren en vervolgens met rechtszaken te schermen terwijl je soms die patenten zelf niet eens gebruikt, vind ik verschrikkelijk.

Citaat
In de gevallen dat er een schikking word getroffen, is het zo dat de partij die aangeklaagd word, ook fout is geweest en het toe geeft.
Een schikking is dan de goedkoopste oplossing en de ene keer gaat dit met geld en de andere keer krijgt de andere partij het recht een patent van de ander te gebruiken.
Klopt, schikken is de goedkoopste oplossing als je tegenover een miljoenen kostende rechtszaak staat. Maar dat wil niet zeggen dat het ook de rechtvaardigste oplossing is.

Citaat
Nu kun je er misselijk van worden als je het leest maar wat mij op valt is dat het zodra Microsoft degene is die het doet, dat iedereen staat te springen en te roepen maar als een ander het doet dat het word afgedaan als iets wat normaal is.
Het is allemaal heel leuk die linkjes met dit doen ze en dat doen ze maar het geen wat ontbreekt is altijd het geen wat de ander doet.
Ik heb al eens eerder het voorstel gedaan om de héle softwarepatentenbusiness op de schop te nemen. Softwarepatenten maximaal vijf jaar, daarna verjaren ze en mag iedereen ze gebruiken. De softwarewereld verandert zo snel, dat die niet te vergelijken is met 'normale' uitvindingen. Ik heb dus niet alleen iets tegen MS, maar ook tegen al die andere softwarebedrijven die van de ene patentoorlog in de andere duiken. 

Citaat
En dat terwijl ze volledig in hun recht staan.
En dát is dus de vraag. Bij schikkingen weet je simpelweg niet of MS daadwerkelijk in z'n recht staat. Dat is maar gissen, want zoals gezegd: de dreiging van een rechtszaak is vaak al genoeg om dan maar te schikken. Persoonlijk zou ik zeggen: schikken mag, maar dan wel in het openbaar.

Citaat
Kijk eens naat Apple en Samsung. Die vechten nu om weet ik hoeveel patenten en waar gaat het daar om!!!
Tsja, Samsung heeft zo'n beetje het design van de iPhone / iPad gekopieerd, dus ik kan me best voorstellen dat Apple daar een rechtszaak om begint. Aan de andere kant... om een rechtszaak te beginnen omdat de icoontjes van de een op die van de ander lijken, vind ik wel erg ver gaan... ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #38 Gepost op: 2011/05/29, 18:41:56 »
(edit) laat maar
« Laatst bewerkt op: 2011/05/29, 18:43:47 door Xarvaz »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #39 Gepost op: 2011/05/29, 18:56:28 »
Ok, dus jij vind dat iedereen moet betalen voor dubbelklikken? Microsoft heeft daar sinds een paar jaar namelijk een patent op. Het gaat erom dat in de softwarewereld véél te makkelijk patenten worden toegekend. Patenten waren oorspronkelijk bedoeld om het intellectuele eigendom van de uitvinder te beschermen. Tegenwoordig gaan er miljoenen om in de handel in patenten en worden ze gebruikt voor concurrentievervalsing cq. de concurrent de markt uit te drukken zoals MS dat nu probeert te doen met Android. Vaak is de dreiging met een miljoenen slurpende patent-zaak voldoende om iets niet meer te maken of iets dan maar in de minne te schikken, terwijl een bedrijf in het volste recht zou staan als het echt op een rechtszaak zou aankomen.
Zeer goed verwoord. Daar ligt precies het probleem.
Citaat
Patenten zijn prima, maar om simpelweg ideeën te patenteren en vervolgens met rechtszaken te schermen terwijl je soms die patenten zelf niet eens gebruikt, vind ik verschrikkelijk.
Zo "prima" zijn patenten niet altijd. Voor software werkt het systeem met patenten niet, overduidelijk.

Dat er patenten bestaan voor geneesmiddelen, of andere producten waar jarenlang duur ontwikkelingswerk aan is voorafgegaan: dit moet. Anders kan geen enkel bedrijf zich die ontwikkelingen meer veroorloven.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #40 Gepost op: 2011/05/29, 19:02:26 »
Dat er patenten bestaan voor geneesmiddelen, of andere producten waar jarenlang duur ontwikkelingswerk aan is voorafgegaan: dit moet. Anders kan geen enkel bedrijf zich die ontwikkelingen meer veroorloven.

En dat is meteen het cruciale verschil met software. Ik hou van open-bron en de GPL.  =D

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #41 Gepost op: 2011/05/29, 20:04:06 »
Het is heel leuk hoe iedereen reageert op Microsoft en ja die patenten oorlog loopt uit de hand en ze leggen de grootste onzin vast.
Maar dit gebeurd al jaren zo en blijkbaar en dat is mijn probleem met dit alles, alleen als Microsoft het is die het doet, dan is de wereld te klein en is dat de grote boeman.

Overal zitten patenten en overal worden er dit soort zaken gevoerd.
Het is iets wat al heel lang zo is.

Voor patenten op ademen hoef je niet bang te zijn.
Bepaalde dingen kun je niet patenteren en dingen die onzinnig zijn en eigenlijk geen patent hadden mogen hebben worden ook door de rechtbank als onzin afgedaan.
Apple heeft dat onlangs nog meegemaakt en die hebben zo een aantal patenten waardeloos zien worden. Niet dat het iets voor ze uit maakt want ze hebben er zoveel dat ze die paar niet zullen missen.

Patenten moeten er zijn en die kun je niet ineens afschaffen.
Het geen wat er wel moet komen, zijn duidelijke regels over wat wel en niet kan.
Voor de software zouden er nieuwe regels moeten komen omdat het totaal iets anders is dan apparaten waarvoor het vroeger bedoeld was.
Alleen zolang de regels zo zijn zoals ze zijn, blijf je dit houden en kun je roepen dat Microsoft de boeman is want bij een aantal gaat het puur om Microsoft en niet om de feiten, maar dat is geen oplossing.
Je ontkent het feit dat het niet Microsoft, Apple of wie dan ook is maar dat de regels niet met de ontwikkelingen mee zijn gegaan.

Maar zo zit het vol met regels die nergens meer om gaan en achterhaald zijn.
Kijk naar het wetboek en zie hoeveel tegenstrijdigheden er in staan.
Kijk naar het recht wat je hebt als je de regering aanklaagt. Je hebt dan geen regt.

Veel mensen interesseert het niet wat ze allemaal met die patenten doen want het lijkt of het de prijzen hoog houd maar dat is niet zo.
Bedrijven hebben inkomsten met patenten en ze hebben bepaalde kosten met patenten en die zijn allemaal meegerekend in de producten die ze maken.
Met of zonder patenten maak voor de prijs van het product niet uit.
Zonder patenten hadden veel bedrijven het moeilijker dan met patenten.
Zonder patenten zijn al je uitvindingen financieel gezien waardeloos. Iedereen kan het dan gebruiken en daar zit je dan met je uitvinding waar anderen mee aan de haal gaan.

Ja er zijn veel onzinnige patenten maar is dat de fout van Microsoft of van de regels die bij de instanties worden gehanteerd omtrent patenten.
Microsoft, Apple en al die bedrijven doen wat de regels toelaten en als ze het niet doen, doet een ander het wel en dan kost het ze heel veel geld.
Door de regels worden ze eigenlijk verplicht om het te doen.

Dubbelklikken, tja als ze het niet hadden laten vast leggen dan had Apple het gedaan.
Zo werkt het nu eenmaal en dan kun je roepen Microsoft dit en Microsoft dat, maar kijk naar waar het probleem lig en zit niet af te geven op 1 bedrijf wat doet wat ieder ander bedrijf ook doet.


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #42 Gepost op: 2011/05/30, 07:04:57 »
Mooi stuk Emiel! :o :)

Offline JvH

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #43 Gepost op: 2011/05/30, 09:02:54 »
emiel1976 +1
Er was dacht ik ooit een forumregel die het afgeven op bedrijven e.d. verbood. Toch jammer dat ik dat hier heel vaak zie gebeuren.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #44 Gepost op: 2011/05/30, 09:18:03 »
nee, microsoft heeft het de laatste jaren een beetje af gedaan voor mij, en dit soort acties zorgen er alleen maar voor dat in nóg minder met ze te maken wil hebben.
misschien is dit iets?
http://petition.stopsoftwarepatents.eu/121004775535/

ik heb al getekend. het klopt dat octrooien er moeten zijn en blijven bestaan, maar in de softwarewereld mogen ze wat mij betreft afgeschaft worden. het belemmert de ontwikkeling van goede software enorm omdat eerst moet worden nagegaan of ze niet een of ander patentje schenden.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #45 Gepost op: 2011/05/30, 09:47:25 »
goed stuk emiel1976 helemaal mee eens

Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #46 Gepost op: 2011/05/30, 09:57:07 »
misschien moeten ze dan maar een OS-vrije telefoon op de markt brengen, zodat we zelf kunnen kiezen wát erop te zetten.

Een gat in de markt ?
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #47 Gepost op: 2011/05/30, 10:05:01 »
Zo werkt het nu eenmaal en dan kun je roepen Microsoft dit en Microsoft dat, maar kijk naar waar het probleem lig en zit niet af te geven op 1 bedrijf wat doet wat ieder ander bedrijf ook doet.

Je kan van mening zijn dat het voor bedrijven onmogelijk is een morele entiteit te zijn, en dat daarom alle bedrijven over één kam geschoren dienen te worden., maar ik geloof er wel in dat bedrijven een morele verantwoordelijkheid kunnen nemen. Een bedrijf heeft een beïnvloedbare bedrijfscultuur, en deze is naar mijn mening wel degelijk van invloed op morele beslissingen die genomen worden, en de wijze waarop er geld verdiend wordt.

En als je een enigszins objectieve maat zou willen zien voor de mate van moraliteit van bedrijven, dan zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar de boetes die een bedrijf vergaard heeft jegens overtredingen van de wet. Dan zul je zien dat niet alle bedrijven hetzelfde zijn wat dat betreft.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/30, 10:08:40 door Thomas de Graaff »

Offline HapsHash

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #48 Gepost op: 2011/05/30, 10:09:18 »


Dan hoop ik alleen dat op een dag niet een bedrijf een patent kan nemen en neemt op ademen. Dat zou je duur te staan komen.

Dat is er al hoor "Nederland B.V.", al heet dat belasting andere naam maar met de zelfde doelstelling dus zelfs
ademen kost geld

M.v.g.
Leer die naiviteit eens af, en leer eens kritisch te zijn.

Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #49 Gepost op: 2011/05/30, 13:21:05 »
misschien moeten ze dan maar een OS-vrije telefoon op de markt brengen, zodat we zelf kunnen kiezen wát erop te zetten.

Een gat in de markt ?

http://www.openmobile.nl/pages/winkel.php?product_id=11&page=productdetails&category_id=1