Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox  (gelezen 13348 keer)

Offline Tom

• Lid
Re: firefox
« Reactie #50 Gepost op: 2011/04/23, 18:11:34 »
http://lcardinaals.wordpress.com/2011/03/24/ubuntu-10-firefox-upgraden-naar-versie-4/

Is niet mijn Site hoor die is van @Leo cardinaals.

Ik zelf heb het niet geprobeerd de reden is hier alom bekend (LTS).
Er zal nog wel iemand anders voorbij komen die het wel gelukt is. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #51 Gepost op: 2011/04/23, 18:16:06 »
Ik heb ook de instructie gevolgd.

Ik heb de regels toegevoegd. Maar krijg geen update te zien.
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline vanmill8

• Lid
« Reactie #52 Gepost op: 2011/04/23, 18:32:47 »
ik zit nu nog steeds met firefox 3.6.18 namoroka , maar die is best wel snel en is dat wel een oude versie, het is immers 3.6.18 pre.

« Reactie #53 Gepost op: 2011/04/23, 20:12:56 »
@Petervdw: Waarin jij nu een grote faal begaat. Firefox uit de tar.bz2 hoeft namelijk helemaal NIET geïnstalleerd te worden. Gewoon uitpakken en dubbelklikken op Firefox en evt. een menuitem maken. That's it.
En dat artikel van LinuxMag is sowieso wat vreemd geschreven. Op mijn site vind je een veel makkelijkere gids voor compileren die ook voor beginners geschikt is.
Maar dan nog: Firefox hoeft NIET geïnstalleerd te worden en dus NIET gecompileerd. Dat is waar jou reactie de fout in gaat.

Offline Petervdw

• Lid
« Reactie #54 Gepost op: 2011/04/23, 22:03:19 »
Vistaus,

Whatever.
In de voorgaande posts gaat het toch allemaal niet zo gemakkelijk, als ik zo lees.
Die tar.bz2 file komt toch van Mozilla? Er gaat van alles mee mis, als mensen hem willen gaan gebruiken, ook volgens jouw handleiding, blijkt uit de voorgaande posts.
In de basisregels voor Ubuntu wordt aangeraden om alleen software uit de repos te gebruiken vanwege de betrouwbaarheid en het gemak van installeren. Gebruik van open bronnen wordt afgeraden.
Beetje misleidend om hier nu een expert te lezen die dat kennelijk niet onderschrijft. Erger nog, die dan ineens ook nog een heel andere betekenis aan het woord installeren geeft.
Maar ik maak er verder geen woord over vuil. Ik wacht wel op de repos.

Vr.groet, peter

Offline Tom

• Lid
« Reactie #55 Gepost op: 2011/04/23, 22:09:19 »
Goede beslissing die ik alleen maar toe juich :) en ook altijd zelf toepas.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #56 Gepost op: 2011/04/23, 22:22:00 »
@Peter: Dus omdat Ubuntu 'basisregels' heeft voor software installeren mag een expert als ik geen andere (makkelijke) manieren noemen buiten die regels om? Mag toch hopen dat niet iedereen zo denkt.

Offline HarzG

• Lid
Re: Firefox 4 installeren
« Reactie #57 Gepost op: 2011/04/24, 12:06:49 »
donpedroII had het al uitgelegd.
...
deb http://ppa.launchpad.net/mozillateam/firefox-stable/ubuntu lucid main
...
deb http://ppa.launchpad.net/mozillateam/firefox-stable/ubuntu maverick main
...
De bovenstaande regels zijn volgens mij voldoende.

Hierbij moet worden gelet op de Ubuntu-versie die je activeert. Voor 10.04 moet je de lucid-bronnen en voor 10.10 moet je de maverick-bronnen gebruiken.
Dat heb ik net getest en kreeg Firefox 4 netjes aangeboden (niet geïnstalleerd trouwens}.

... en dan nog even voor de "verwachtingen" betreffende de snelheid van Firefox 4:
Ja - Firefox 4 is sneller, nee - het is niet het grote verschil zoals tussen een Fiat Panda en een Maserati.
De snelheid hangt namelijk ook van andere dingen af: de gebruikte add-ons en de site zelf.
Mozilla heeft zelfs een "performance list" gemaakt waarin de  vertragende add-ons worden genoemd. (Er ging ook een verzoek aan de ontwikkelaars om de code sneller te maken).
Deze test kan je simpel voor jezelf uitvoeren. In het helpmenu van Firefox 4 staat de optie "herstarten zonder add-ons". Wordt de site hierdoor aanzienlijk sneller getoond, kan je afwegen of je een bepaalde add-on zoveel meerwaarde voor je heeft. NB: Je moet wel voordat je Firefox herstart de cache (geschiedenis, cookies, etc.) leeg maken voor een eerlijke vergelijking. Anders worden de bestanden niet van de site maar uit je eigen temporaire bestanden herladen zonder de add-ons.
Een andere test kan worden gedaan met de bekende cartoon op nu.nl. Probeer maar de cartoon van De Jager (inhoud vaak prima) te tonen op een gewone werkdag. Dat duurt zo lang dat ik ondertussen een lading koffie voor een bureau/afdeling kan halen. Met Firefox 4 heb ik geen versnelling van de weergave ervaren. Ik heb geen idee of dat aan de populariteit ligt of aan de onderliggende toeters en bellen.

Ik wacht rustig af totdat Firefox 4 wordt aangeboden op de gebruikelijke manier.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/24, 12:09:14 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline vanmill8

• Lid
« Reactie #58 Gepost op: 2011/04/25, 20:03:55 »
hallo. ik probeer iedere keer firefox 4 erop te krijgen, niets werkt!  iedere keer krijg ik  firefox  namoroka, ik heb die  iedere keer  verwijdert ,maar komt iedere keer weer terug .
ik heb alle tips die ik hier heb gekregen , maar niets werkt!
is er niemand die weet hoe ik dit voor elkaar krijg ? ik weet het niet meer , nu heb ik weer firefox 3.6.10, in het engels.
nu krijg ik ook mijn e-mail van hotmail niet meer open op emesene , ging altijd via firefox .

« Reactie #59 Gepost op: 2011/04/26, 10:25:17 »
Ik heb voor Vanmill beide installatiemethoden getest op een nieuwe installatie van U10.10.

Zelf de software uitpakken en toevoegen aan de menucontent liep vlekkeloos. (Wat Vistaus heeft uitgelegd)

Daarna heb ik die link van Wanda uitgetest en ook dat liep als een speer ! Met even het updatebeheer te activeren werd er in een keer FF netjes geupgraded naar 4.0 . Nadeel is dat je de 3.6.15 versie dan wel 'kwijt' bent.

Daarna heb ik nog even getest op mijn basis 10.04 LTS (de eerste versie) en ook dat loopt als een trein ! (Beide methoden)

Ik vermoed dat je iets fout doet, of dat je het best eens een steunpunt contacteert om die installatie van FF te vervolledigen.

Het ligt echt niet aan je OS !!
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline HarzG

• Lid
« Reactie #60 Gepost op: 2011/04/26, 19:33:52 »
... komt iedere keer weer terug .
ik heb alle tips die ik hier heb gekregen , maar niets werkt!

Gokje, je cache van beschikbare programma's wordt misschien niet geleegd.
Je kan een terminal starten en dan het volgende daarin uitvoeren (niets installeren, alleen laden/tonen en hier berichten wat je systeem voor "antwoorden" geeft).

apt-cache policy firefox
#hierna
sudo apt-get clean
sudo apt-get update
apt-cache policy firefox
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline vanmill8

• Lid
« Reactie #61 Gepost op: 2011/04/26, 23:32:02 »
ik heb zojuist 10.10 opnieuw geinstalleert en alles werkt weer beter , ik kan nu mijn  mail  op emesene  gewoon weer openen en zonder firefox,  nu chromium, dat kon eerst ook niet . ook dat werkte dus niet goed.
ik had eerst firefox 3.6.10, ik heb het daarna weer geprobeert voor ff 4, maar daarna had ik ff 3.6.16. precies zoals vistaus heeft beschreven daarvoor.
firefox4 is niet te installeren, helaas.misschien op the 10.10  lts  ,maar niet op maverick meerkat.
ik wacht wel tot ik updates krijg, of misschien de nieuwste ; natty narwhal .

« Reactie #62 Gepost op: 2011/04/27, 10:23:32 »
Let wel op dat je Firefox 3.6 helemaal moet afsluiten voordat je Firefox 4 opstart. Anders start hij inderdaad Firefox 3.6 op.
Dus even samengevat:

Je download Firefox 4 van de site van mozilla. (Gewoon Firefox.com)
Dan krijg je een bestandje, Firefox-4.0.tar.gz.
Dit is een soort van .zip bestandje, deze kan je openen door er dubbel op te klikken.
Dan zie je een mapje genaamd 'Firefox'. Bovenaan moet je op 'Uitpakken' drukken, en dan moet je de plek kiezen waar je de map wil hebben. (Het is niet belangrijk wat de locatie is).

Dan sluit je Firefox 3.6 volledig(!) af, via Systeemmonitor kan je dat nog even checken en de boel alsnog sluiten als het niet werkt. (Dit is de equivalent van 'taakbeheer' op Windows, je kan hem vinden via Systeem-->Beheer-->Systeemmonitor)

Daarna ga je naar dat mapje genaamd 'Firefox' dat je hebt uitgepakt.
Dan klik je op het bestand 'Firefox' in dat mapje, en dan druk je op uitvoeren.

Als je dit doet, dan start hij 'gewoon' Firefox 4 op. ;)

Op 10.10 kan je hem op deze manier gewoon 'intalleren', dat heb ik ook altijd gedaan. Dat gaat met 10.04 en eerder niet anders.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline vanmill8

• Lid
« Reactie #63 Gepost op: 2011/04/27, 19:51:33 »
hallo. ik heb precies gedaan  zoals je zei, en inderdaad firefox 4 start, in het engels. , op .
alleen een beetje met haken en ogen , via internet alleen maar firefox 3.6 , en als je 4 wilt opstarten moet je eerst naar locatie persoonlijke map en dan daar op het mapje firefox klikken en uitvoeren. ik heb het mapje ook naar mijn bureaublad gekopieert , zodat het wat makkelijker gaat.
iedergeval bedankt !

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #64 Gepost op: 2011/04/27, 19:54:27 »
Je kan een starter aanmaken: Rechtsklik op bureaublad, starter aanmaken, bladeren, naar je firefox executable navigeren, klaar!

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #65 Gepost op: 2011/04/27, 19:56:41 »