Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: /home folder onbereikbaar door poging tot verplaatsen van /home  (gelezen 3527 keer)

Offline Royman

• Lid
Re: /home folder onbereikbaar door poging tot verplaatsen van /home
« Reactie #25 Gepost op: 2011/04/06, 11:04:28 »
Bedankt,
ik zie dingen wel vaker ingewikkelder dan het isen zie nu ook dat ik die installatie niet opnieuw had hoeven doen.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2011/04/06, 11:39:38 »
Ik heb het daarnet al elders geschreven. Behalve wanneer je ondoordacht met root rechten allerlei systeem ingrepen doorvoert, is een herinstallatie van een linux systeem nooit nodig. Wanneer een gebruikersaccount hopeloos verknoeid is (wwat ook al niet zo evident is), hernoem je de home directory van de betrokken gebruiker, maak je er een nieuwe aan, en de gebruiker kan van een schone lei herbeginnen.

Offline Royman

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2011/04/06, 14:11:44 »
Inderdaad, ik heb het nu ervaren. Gisteren had ik dat idee ook wel, maar wist gewoon niet hoe ik verder moest.
De haast om weer aan de slag te komen won het, maar dat heeft toch wel erg veel nadelen.

Wat ik wel prettig vind is dat ik af ben van de dual boot en voor /var /home ect aparte partities heb.
dat maakt backups maken en terug plaatsen, en systeemupdates toch wel veiliger denk ik.

Ik ben nog bezig met configureren van sync opdrachten etc en zie het maar als een leerproces.