Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laura Dekkers computer gehackt...  (gelezen 10636 keer)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Laura Dekkers computer gehackt...
« Reactie #25 Gepost op: 2011/01/21, 11:42:18 »
Ik hoop dat ze een zonnetje kan schieten. ???

Ja, dat kan ze:



En ze heeft verschillende navigatiesystemen aan boord, waarmee ze alle boten op 40-50 km. afstand kan waarnemen met hun koers.

Trouwens, Gandyman +1  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Tom

  • Lid
Re: Laura Dekkers computer gehackt...
« Reactie #26 Gepost op: 2011/01/21, 11:50:32 »
En al heeft ze contact met de wereld radio , funk , satelliet etc ze zit toch in haar uppie alleen op dat zeiljacht vind het toch een prestatie ,gelijk wat je er van denkt.
Veel leeftijds genoten zitten aan de drugs drank en na ja ge weet wat ik bedoel.
+1 Gandyman
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Laura Dekkers computer gehackt...
« Reactie #27 Gepost op: 2011/01/21, 12:03:29 »
En ze heeft verschillende navigatiesystemen aan boord, waarmee ze alle boten op 40-50 km. afstand kan waarnemen met hun koers.

Mooi. Een vooruitblik: bij de Hoorn van Afrika, op 50 kilometer afstand, maar snel naderende, een bootje met plaatselijke vissers die Laura wat bananen willen komen brengen:

Offline Bloom

  • Lid
Re: Laura Dekkers computer gehackt...
« Reactie #28 Gepost op: 2011/01/21, 12:13:51 »
Mij viel dit zinnetje op: "Soms is herstel niet meer mogelijk en moet er een nieuwe computer worden gekocht. Daar zijn flinke kosten mee gemoeid."

Huh??? Volgens mij heeft een of andere computerwinkelier hen flink gerold. Wat voor softwareprobleem er ook is met een Windows computer in verband met malware of hacken, er is absoluut niets dat niet opgelost zou kunnen worden door herformattering en herinstallatie. Maar een nieuwe computer?

Bovendien zou ik ook wel eens willen weten welke beveiligingssoftware precies geprobeerd werd. Want het is wel degelijk mogelijk een Windows systeem grondig te beveiligen zodat je probleemloos kunt surfen en niet gehackt wordt. Al kost dat dan zoveel systeembronnen dat Ubuntu uiteraard een veel betere en goedkopere keuze is.

Re: Laura Dekkers computer gehackt...
« Reactie #29 Gepost op: 2011/01/21, 17:11:52 »
@Bloom: Je kunt met software ook iemands hardware vernielen. Dus het kan best dat haar computers hardware vernield werd waardoor ze een nieuwe moest kopen.
Maar inderdaad zou Ubuntu daarom juist optimaal zijn :)

Offline joop13

  • Lid
Re: Laura Dekkers computer gehackt...
« Reactie #30 Gepost op: 2011/01/21, 17:15:25 »
Mij viel dit zinnetje op: "Soms is herstel niet meer mogelijk en moet er een nieuwe computer worden gekocht. Daar zijn flinke kosten mee gemoeid."

Huh??? Volgens mij heeft een of andere computerwinkelier hen flink gerold. Wat voor softwareprobleem er ook is met een Windows computer in verband met malware of hacken, er is absoluut niets dat niet opgelost zou kunnen worden door herformattering en herinstallatie. Maar een nieuwe computer?

Bovendien zou ik ook wel eens willen weten welke beveiligingssoftware precies geprobeerd werd. Want het is wel degelijk mogelijk een Windows systeem grondig te beveiligen zodat je probleemloos kunt surfen en niet gehackt wordt. Al kost dat dan zoveel systeembronnen dat Ubuntu uiteraard een veel betere en goedkopere keuze is.

Weet iemand hoe we aan het adres kunnen komen waar we die 'kapotte' computers kunnen afhalen? Dan kunnen we ze volgend jaar inzetten voor gebruik in Gambia/Senegal.

Want, natuurlijk, zijn de computers niet kapot, alleen de MS-software!  XD XD XD
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Laura Dekkers computer gehackt...
« Reactie #31 Gepost op: 2011/01/21, 17:17:05 »
Hoewel het wel mogelijk is acht ik de kans op vernielde hardware echt heel klein. Ik denk dat het eerder onwetendheid of onkunde is. Of een computerwinkel die extra wil verdienen door een nieuwe laptop te verkopen ipv even een nieuwe installatie te doen.

Een andere mogelijkheid is dat er helemaal niets gehackt wordt, maar dat die laptop gewoon slecht tegen zout water/zout in de lucht kan.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Laura Dekkers computer gehackt...
« Reactie #32 Gepost op: 2011/01/21, 18:15:59 »
Hoe kan software de hardware vernielen. En dan ook nog zo erg dat het helemaal niet meer te fiksen is. ???

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Laura Dekkers computer gehackt...
« Reactie #33 Gepost op: 2011/01/21, 18:25:16 »
Je kan via software de ventilatoren uitzetten bijvoorbeeld.
Zet je dan de computer even flink aan het werk dan is het snel afgelopen.

Ik kan ook nog wel iets bedenken met bepaalde overclockprogramma's waarmee je ook voltages aan kan passen.

Re: Laura Dekkers computer gehackt...
« Reactie #34 Gepost op: 2011/01/21, 18:46:03 »
Belangerijke les dus als je op een reis ronde de wereld gaat op een zeilschip: Gebruik Ubuntu!
Desktop -> Ubuntu 12.04/Windows8
Samsung N220 Netbook-> Lubuntu

Offline siegi

  • Lid
Re: Laura Dekkers computer gehackt...
« Reactie #35 Gepost op: 2011/01/21, 19:39:15 »
Hoe kan software de hardware vernielen. En dan ook nog zo erg dat het helemaal niet meer te fiksen is. ???
Tuurlijk is mogelijk.
Een test versie van de linux kernel van 2 jaar geleden, zorgde ervoor dat een intel e1000e netwerkkaart stuk ging.

Al bij al acht ik de kans zeer klein.

Re: Laura Dekkers computer gehackt...
« Reactie #36 Gepost op: 2011/01/21, 20:05:48 »
Belangerijke les dus als je op een reis ronde de wereld gaat op een zeilschip: Gebruik Ubuntu!

En een regenjack voor de laptop.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Laura Dekkers computer gehackt...
« Reactie #37 Gepost op: 2011/01/21, 20:16:44 »
Voordat we gaan denken dat ze een soort Stuxnet op haar laptopje heeft: wie weet is ze niet zo'n computernerd, dat zou zomaar kunnen. Ze is 14. En wie weet zijn ze op zo'n eiland beginnen te miepen dat het 'heel duur is, en koop maar een nieuwe'.
Dat weten we niet, is verleden en lossen we hier niet op.

Aanbod is gedaan, och, we horen het wel  ;)


Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Laura Dekkers computer gehackt...
« Reactie #38 Gepost op: 2011/01/21, 20:55:57 »
Inderdaad asphyxia. We merken gauw genoeg wanneer ze zich op het Ubuntu-NL Forum aanmeldt ;)

Re: Laura Dekkers computer gehackt...
« Reactie #39 Gepost op: 2011/01/23, 19:49:16 »
Hmz voorlopig hebben ze mijn postje niet geplaats, ik neem aan dat het als reclame op ze overkwam voor Ubuntu.
Heb het dacht ik niet zo geschreven, maarja......

Heb ook nog geen mail van ze ontvangen, dus of ze beraden het nog of zijn niet geintereseerd.

We wachten af, en in het andere geval, misschien vinden ze tobben met een pc wel leuk ?  =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline elendil

  • Lid
Re: Laura Dekkers computer gehackt...
« Reactie #40 Gepost op: 2011/01/23, 19:53:55 »
Ik ben bang dat ze geen interesse hebben Gandyman, anders zouden ze je wel een berichtje hebben gegeven in de trant van "we zullen dat nader bekijken".
In dat geval, hun pech en stommiteit.


-=[ Not all those who wander are lost ]=-