Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Instellen Evolution  (gelezen 1822 keer)

Offline Snueffel

• Lid
Instellen Evolution
« Gepost op: 2011/01/21, 10:59:09 »
Kan ik Evolution zo instelle dat ik niet van elk gmail-adres een maap krijg maar alles binnenkomt in 1 map?
Evolution blijft bij gmail ook altijd ALLE berichten eraf halen, zo gooi er 100 eruit [ook bij gmail zelf] en voila....daar zijn ze weer.

1 map - 1 prullenbak, net zoals bij Outlook...is dat in te stellen?

Ben nog heel erg into Windows maar hard zoekende om asap Ubuntu erin te krijgen....

Re: Instellen Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/21, 11:43:26 »
De beste manier om Evolution in te stellen voor gmail is volgens mij bij Leo Cardinaals te lezen: http://lcardinaals.wordpress.com/2008/07/19/evolution-als-gmail-client/

Linux op je desktop: Digiplace - http://www.digiplace.nl

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/21, 11:53:34 »
Inderdaad, je werkt wellicht nog met POP. Gmail kan je echter ook onder het IMAP protocol gebruiken, waarbij de inbox gesynchroniseerd wordt met de server. d.w.z., je werkt eigenlijk met de server.

Wil je met pop blijven werken, dan moet je aangeven in de instellingen dat de mails die werden gedownload, op de server gewist moeten worden. Anders blijf je ze inderdaad downloaden.

Of je Evolution kan configureren dat mail allemaal in éénzelfde inbox terecht komt, weet ik niet. Wel kan je via message rules automatisch berichten die binnenkomen, naar een gewenste folder verplaatsen.

« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/21, 12:48:40 »
Je kan ook de mailoptie van Opera gebruiken; je kan meerdere accounts samenvoegen naar 1 inbox én je hebt de instelmogelijkheid van de mail op de server te laten staan of niet.

Thunderbird is ook een hele goeie om mee te werken.

Ik zou zeggen probeer ze een voor een uit en zie wat je het beste past.

Evolution instellen ivm bericht op de server af te halen:

In de menubalk/ Bewerken/ Voorkeuren kiezen. Kies je account en klik op Bewerken .

Ga naar het tabblad Ontvangstinstellingen en kies bij Berichtenopslag de gewenste instelling.

Je kan in Evolution meerdere accounts aanmaken. (Heb ik,nog, niet uitgetest)

Ik ga dat subiet eens voor de gein uitproberen; ik zal mijn ervaringen dáármee eens posten dan !

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort