Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 'Verwisselbare media' ontbreekt in menu Locaties  (gelezen 5807 keer)

Offline Mikkel

• Lid
Re: 'Verwisselbare media' ontbreekt in menu Locaties
« Reactie #25 Gepost op: 2010/10/14, 17:44:01 »
Wat er hier aan de hand is weet ik niet, maar het klopt van geen kanten. De drie partities in het rode kader 'bestaan' niet, dat zijn die drie fake partities uit 'Verwisselbare media', maar ze hebben wél, afgezien van de grootte, eenzelfde naam als de twee die ernaast staan. ???

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2010/10/14, 19:25:48 »
Edit:
Ben benieuwd hoe lang 'Verwisselbare media' blijft bestaan.......

Nou, net zolang tot ik de pc opnieuw opstartte om te kijken wat daarvan het effect op menu Locaties was, dus. In menu Locaties ziet alles er weer uit zoals op de schermafdruk in het openingsbericht van dit topic. >:(  

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2010/10/19, 19:55:51 »
Ik blijf hierover doorgaan. XD
Sinds gistermiddag wordt de tweede harde schijf in m'n pc in menu Locaties niet meer aangeduid als xx GB bestandssysteem, maar heeft ie een hele vreemde naam gekregen (zie schermafdruk hieronder). Diezelfde naam heeft ie in menu Locaties, Computer, Nautilus en als ik via het rechtermuisknopmenu van de schijf de Eigenschappen opvraag. Zomaar, van het ene op het andere moment. Zelfs nadat de pc vannacht compleet van de stroom is geweest. Terwijl ik echt h e l e m a a l niets heb zitten prutsen met wat voor instelling dan ook.
Hoe kán zoiets? ??? ??? ???

Edit: met het idee van 'je weet maar nooit' heb ik vandaag (de 21e) maar een schijfcontrole gedaan in Windows XP. Wat er een paar dagen geleden nou precies verkeerd is gegaan in Ubuntu weet ik niet, maar gelukkig heeft de tweede harde schijf z'n normale naam weer terug. :)

Nou 'zit' ik alleen nog met die verdwenen map 'Verwisselbare media'........... :rolleyes:  
« Laatst bewerkt op: 2010/10/21, 21:48:05 door Mikkel »