Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XP via Virtualbox binnen Ubuntu  (gelezen 942 keer)

XP via Virtualbox binnen Ubuntu
« Gepost op: 2010/09/01, 16:59:16 »
L.S.

Ik ben de gelukkige bezitter geworden van een nieuwe computer gebaseerd op 64 bits. Ik ga er binnenkort Ubuntu (64) opzetten. Echter bij een test op een andere computer kwam ik er eerder al achter dat Win XP (32) via Virtual Box niet op Ubuntu (64) geïnstalleerd kan worden (duidelijke foutmelding die dit uitsluit). Ik vraag me nu af of er hiervoor toch geen oplossing bestaat. Ik zou namelijk graag een dubbel-boot-systeem vermijden en die heel enkele keer dat ik toch Windows nodig heb... Iemand een idee?

gegroet,
mrt

p.s.: Door af te zien van de bijgeleverde Windows 7 heb ik me €129,- uitgespaard...
« Laatst bewerkt op: 2010/09/01, 17:05:31 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline timosha

• Lid
Re: XP via Virtualbox binnen Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/01, 17:09:38 »
Dat is raar, maar het zal wel zo zijn  :|

Met VMWare Workstation 7.1 lukt dat in ieder geval. Ik weet dat omdat ik VMWare gebruik. Nadeel van VMWare Workstation is dat je die 129,- € die je gespaard hebt weer kwijt bent.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/01, 17:17:54 »
Echter bij een test op een andere computer kwam ik er eerder al achter dat Win XP (32) via Virtual Box niet op Ubuntu (64) geïnstalleerd kan worden (duidelijke foutmelding die dit uitsluit)
Wat was die melding dan?

Ik heb namelijk zonder problemen Win XP (32b) in vbox op Ubuntu (64b) draaien...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/01, 17:19:59 »
En ik ook!
Ik moest trouwens wel een 64-bit Ubuntu gebruiken omdat ik OS/2 Warp wou virtualiseren en dat kan alleen maar met VirtualBox op een 64-bit systeem. Loopt vlekkeloos.
En op diezelfde 64-bit VirtualBox draai ik dus ook 32-bit Windows xp (twee stuks), Windows 7, Windows Server 2003 (allemaal 32-bits) zonder enig probleem.

opgelost: Re: XP via Virtualbox binnen Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/04, 17:02:59 »
Wat de precieze foutmelding is weet ik niet (lastig weer te geven), maar uit testen bij verschillende andere computers bleek dat de schijf (licht) beschadigd moet zijn. Ik ga een nieuwe op de kop proberen te tikken.

bedankt,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.